Dag 7 Turku naar Mariehamn 110 km - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Herman - WaarBenJij.nu Dag 7 Turku naar Mariehamn 110 km - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Herman - WaarBenJij.nu

Dag 7 Turku naar Mariehamn 110 km

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Herman

05 Juni 2009 | Finland, Helsinki

Ook vandaag speelde het weer hem weer parten: het regende, stormde en was flink guur. Vanaf het hostel fietste hij langs de haven van Turku en daar lag de veerboot naar Mariehamn nog en Herman scheepte daarop in. Hij SMS-te mij dit zodat ik via de webcam, die op de haven van Mariehamn gericht staat, het aanmeren om 13:10 uur live mee zou kunnen maken. De afgelopen maanden hebben we regelmatig naar beelden van deze webcam zitten kijken en daarop de grote veerboten van de Vikingline aan zien leggen.
Hermans boot heb ik aan zien meren, Herman zelf was (uiteraard) hierop niet te zien. Via deze webcam-site zag ik wel dat het in Mariehamn slechts 7 graden was. Via SMS hadden we nog wel contact.

Vanaf de boot is hij naar een camping gefietst en heeft hier voor 2 nachten een hut genomen. Morgen wordt het daar mooi weer en wil hij het eiland rond gaan fietsen.

De Åland eilanden zijn een Finse provincie met verregaande autonomie. Ze liggen in de monding van de Botnische Golf, halverwege Zweden en Finland. Het inwonertal bedraagt 25.392, de hoofdstad is Mariehamn.

Åland is geheel Zweedstalig. De provincie is gedemilitariseerd en de bewoners hoeven niet te voldoen aan de Finse dienstplicht. Åland heeft een autonome regering en een eigen parlement. Verder bezit Åland een eigen politiekorps, een eigen vlag, eigen kentekenplaten en geeft het eigen postzegels uit.

• 05 Juni 2009 - 18:07

Agéth:

Hoi Herman,
    Geniet morgen van het mooie weer! :-)
    Fijne dag!

Groetjes Fam. Meulstee

• 05 Juni 2009 - 18:43

Marianne Meijer:

hallo herman
    je bent al aardig aan het toeren, eerst de trein en nu met de veerboot, om toch een beetje beter weer te krijgen,en niet zo als ik lees in je reisverslag te worden gezandstraald, gratis shrub , want je wilt toch graag fietsen en niet ,met de trein om het land tebekijken,veel succesom om wat van heteiland te zien
    groetjes

• 05 Juni 2009 - 19:19

Herman:

Herman,
    blijf er wel in geloven en genieten van het land.
    Het wordt nu mooier weer, dus ga er voor.
    Succes verder.
    Dick

• 05 Juni 2009 - 20:09

Frans En Jacqueline:

He Herman,
    Vanaf een donker (waar zijn de toetsen) terras in de Provence hebben we eindelijk een WIFI-verbinding. Leuk om al je belevenissen van de afgelopen week te lezen! Maar wat jammer van het slechte weer... Hier is het net droog geworden, maar de afgelopen paar dagen hebben we wel van de mediterrane zon mogen genieten... Veel plezier nog en tot over een paar weken!

• 05 Juni 2009 - 20:31

Fraja Drohu:

Findingrijk als altijd
    Zoekt de pedaleur z’n weg

Per trein, boot of met gekromde rug

In laag verzet bij harde wind

Slaat de trapperman terug

De maag laat op gezette tijd een belletje rinkelen

Hoog tijd wordt het dan
    om wat te gaan winkelen