Dag 11 Eskilstuna naar Vingaker 62 km - Reisverslag uit Vingåker, Zweden van Herman - WaarBenJij.nu Dag 11 Eskilstuna naar Vingaker 62 km - Reisverslag uit Vingåker, Zweden van Herman - WaarBenJij.nu

Dag 11 Eskilstuna naar Vingaker 62 km

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Herman

09 Juni 2009 | Zweden, Vingåker

Het was vandaag wasdag voor Herman, daarom heeft hij ook "slechts" 62 km afgelegd want hij moest de was doen en dat moest natuurlijk ook nog drogen. Heerlijk toch als dit het enige is waar je je druk over hoeft te maken. Hij heeft ook weer heerlijk gefietst, af en toe best wel zwaar door het vele klimmen.

Over het stadje Vingaker is weinig interessants te vermelden, behalve dat Göran Persson er geboren is, de voormalig Zweedse minister-president.
Persson werd geboren in een arbeidersgezin. Op jonge leeftijd wilde hij graag priester worden, maar hij ging medicijnen studeren aan de hogeschool van Örebro en werd uiteindelijk minister president. Tja.

Totaal gefietst : 782 kilometer

• 09 Juni 2009 - 20:21

Ad/yolande:

De opluchting is erg groot ...dat je nu dan toch eindelijk de was hebt gedaan .Ik dacht dat je onderhand wel zou stinken waar je stond. Is het ook gelukt met het zadeldekje?
    Ik had het wel gekantklost voor je met iets dikker garen en met gebruikmaking van 300 klosjes ipv 200 maar het blijft een delicaat stukje textiel.
    Jammer dat je vandaag niet ver hebt gefietst.Dat hebben huisvrouwen ook ,die hebben het altijd druk met de was en komen verder nergens aan toe.
    Dat wist ik al zonder dat ik eerst door Lapland ga fietsen.Doe jij nog onderzoek naar speciale levensvragen terwijl je een blokje om bent en wil je dan die kennis delen ?

Nog steeds je fan ,groetjes A/Y