Dag 17 Mariager naar Silkeborg 57 km - Reisverslag uit Silkeborg, Denemarken van Herman - WaarBenJij.nu Dag 17 Mariager naar Silkeborg 57 km - Reisverslag uit Silkeborg, Denemarken van Herman - WaarBenJij.nu

Dag 17 Mariager naar Silkeborg 57 km

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Herman

15 Juni 2009 | Denemarken, Silkeborg

Vandaag heeft hij weer een stuk gesmokkeld, hij was de wind en de heuvels zo verschrikkelijk zat. Om 13:00 uur kregen we een sms dat hij met 100 kilometer per uur door het landschap vloog op weg naar Silkeborg, en dat was niet per fiets.
In Silkeborg heeft hij ook nog even kunnen internetten en ontvingen wij de onderstaande mails:

Herman:
Vanaf 40 kilometer voor Goteborg ben ik al aan het vechten met de wind.
Op weg naar Saeby.........wind
en gisteren ook bijna de gehele dag tegenwind.

Vandaag begon ik met een parcours vol heuvels, pittige.......
en daar bovenop kwam ook nog eens de wind, met moeite hield ik af en toe de teller boven de 6km.
Dus bij Viborg, 60km in 4 uur, had ik het helemaal gehad, ik besloot de trein te nemen om buiten Silkeborg weer verder te gaan fietsen, waarschijnlijk zonder heuvels.
Niet wetende dat het een reis zou worden van twee en half uur! Viborg -Silkeborg is hemelsbreed 50 km......
Maar niet met Arrivia, ik ging eerst naar Arhus en daarvandaan pas naar Silkeborg.
Kijk maar op de kaart wat voor een rit.

Ik ben in Silkeborg, tent staat en ga alleen nog boodschappen doen, want ik ben door al mijn rantsoenen heen. Morgen duik ik naar het zuiden en als het goed is gaat de wind liggen en/of komt wat meer uit het noord westen

De laatste twee/drie dagen waren een beetje te veel van het goede,
het was heel veel stevige heuvels en vooral als je dan tijdens een afdaling nog niet uit kunt rusten kost dat veel energie.

Dit internet draait niet soepel, camping dingetje, dus alles duurt en duurt en duurt.

De treinreis was lekker uitrusten.

Ik ga afsluiten, het systeem draait bagger slecht.

Ik wil blijven kamperen, al doe ik dat nog steeds in mijn thermoondergoed, zo koud is het 's nachts.
Het vervolg moet ik nog ff uitzoeken, volgens mij kom ik morgen in Jelling of zo uit, zo'n 100 km verder.

Verder gaat het goed, ik denk nog 8 á 10 dagen nodig te hebben.

Groet Herman

Totaal gefietst: 1365 kilometer

• 15 Juni 2009 - 19:31

Amke:

Hoi Herman, wordt het al donker,dit keer ben ik niet zo betrokken met je fietsreis. In eens was je weg. Zo te lezen valt het niet mee, veel tegenwind. Is goed om de brains helder te maken en afzien is op z'n tijd wel lekker toch? Het lijkt mij heerlijk zo te trekken alleen dan met z'n tweeen.
    Hier gaat alles z'n gangetje. Hans van de Velde is beroofd in Spanje, in de achtervolging van de dief heeft hij z'n bovenbeenspieren beschadigd, kan niet zitten of staan, lastig. Het ziekenhuis hult zich in stilzwijgen over de financiën. Karin houdt je zeker op de hoogte. Herman doe voorzichtig en voor als je terug bent een fijne vakantie, groeten Amke.

• 15 Juni 2009 - 21:08

Fraja Drohu:

Afzien is vooruitzien

Soms ook omzien

Jezelf een beetje ontzien

Er als een berg tegen op zien

Er nog steeds been in zien

Terwijl anderen inzien

Dat ze het allang zouden hebben gezien

Blijf jij het licht zien

Terwijl wij de ontberingen zien

En als je straks alles hebt gezien

Hopen we je weer gauw terug te zien