Dag 17 Mariager naar Silkeborg 57 km - Reisverslag uit Silkeborg, Denemarken van Herman - WaarBenJij.nu Dag 17 Mariager naar Silkeborg 57 km - Reisverslag uit Silkeborg, Denemarken van Herman - WaarBenJij.nu

Dag 17 Mariager naar Silkeborg 57 km

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Herman

15 Juni 2009 | Denemarken, Silkeborg

Vandaag heeft hij weer een stuk gesmokkeld, hij was de wind en de heuvels zo verschrikkelijk zat. Om 13:00 uur kregen we een sms dat hij met 100 kilometer per uur door het landschap vloog op weg naar Silkeborg, en dat was niet per fiets.
In Silkeborg heeft hij ook nog even kunnen internetten en ontvingen wij de onderstaande mails:

Herman:
Vanaf 40 kilometer voor Goteborg ben ik al aan het vechten met de wind.
Op weg naar Saeby.........wind
en gisteren ook bijna de gehele dag tegenwind.

Vandaag begon ik met een parcours vol heuvels, pittige.......
en daar bovenop kwam ook nog eens de wind, met moeite hield ik af en toe de teller boven de 6km.
Dus bij Viborg, 60km in 4 uur, had ik het helemaal gehad, ik besloot de trein te nemen om buiten Silkeborg weer verder te gaan fietsen, waarschijnlijk zonder heuvels.
Niet wetende dat het een reis zou worden van twee en half uur! Viborg -Silkeborg is hemelsbreed 50 km......
Maar niet met Arrivia, ik ging eerst naar Arhus en daarvandaan pas naar Silkeborg.
Kijk maar op de kaart wat voor een rit.

Ik ben in Silkeborg, tent staat en ga alleen nog boodschappen doen, want ik ben door al mijn rantsoenen heen. Morgen duik ik naar het zuiden en als het goed is gaat de wind liggen en/of komt wat meer uit het noord westen

De laatste twee/drie dagen waren een beetje te veel van het goede,
het was heel veel stevige heuvels en vooral als je dan tijdens een afdaling nog niet uit kunt rusten kost dat veel energie.

Dit internet draait niet soepel, camping dingetje, dus alles duurt en duurt en duurt.

De treinreis was lekker uitrusten.

Ik ga afsluiten, het systeem draait bagger slecht.

Ik wil blijven kamperen, al doe ik dat nog steeds in mijn thermoondergoed, zo koud is het 's nachts.
Het vervolg moet ik nog ff uitzoeken, volgens mij kom ik morgen in Jelling of zo uit, zo'n 100 km verder.

Verder gaat het goed, ik denk nog 8 á 10 dagen nodig te hebben.

Groet Herman

Totaal gefietst: 1365 kilometer

  • 15 Juni 2009 - 19:31

    Amke:

    Hoi Herman, wordt het al donker,dit keer ben ik niet zo betrokken met je fietsreis. In eens was je weg. Zo te lezen valt het niet mee, veel tegenwind. Is goed om de brains helder te maken en afzien is op z'n tijd wel lekker toch? Het lijkt mij heerlijk zo te trekken alleen dan met z'n tweeen.
    Hier gaat alles z'n gangetje. Hans van de Velde is beroofd in Spanje, in de achtervolging van de dief heeft hij z'n bovenbeenspieren beschadigd, kan niet zitten of staan, lastig. Het ziekenhuis hult zich in stilzwijgen over de financiën. Karin houdt je zeker op de hoogte. Herman doe voorzichtig en voor als je terug bent een fijne vakantie, groeten Amke.

  • 15 Juni 2009 - 21:08

    Fraja Drohu:

    Afzien is vooruitzien

    Soms ook omzien

    Jezelf een beetje ontzien

    Er als een berg tegen op zien

    Er nog steeds been in zien

    Terwijl anderen inzien

    Dat ze het allang zouden hebben gezien

    Blijf jij het licht zien

    Terwijl wij de ontberingen zien

    En als je straks alles hebt gezien

    Hopen we je weer gauw terug te zien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herman

Eind mei begint mijn vijfde grote fietstocht. Vanaf de Belgische kust (Nieuwpoort) zal ik de grenzen/loopgraven van de eerste wereldoorlog volgen tot aan Colmar. Vanaf Colmar zal ik dan langs de Rijn terug naar huis fietsen. Het is in ieder geval de bedoeling om met Karins verjaardag weer thuis te zijn.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 122990

Voorgaande reizen:

22 September 2018 - 12 Oktober 2018

Het land van de rijzende zon

03 November 2017 - 24 November 2017

Thailand en Myanmar

23 Mei 2014 - 13 Juni 2014

Fietsen langs de frontlijn

17 Mei 2012 - 03 Juni 2012

Rondje Denemarken en weer terug naar huis

26 Mei 2011 - 30 Juni 2011

Skagen en terug

30 Mei 2009 - 21 Juni 2009

Napapiiri

06 Juni 2007 - 05 Juli 2007

Rome en Zuid Afrika

Landen bezocht: