Dag 18 Silkeborg naar Vorbasse 97 km - Reisverslag uit Vorbasse, Denemarken van Herman - WaarBenJij.nu Dag 18 Silkeborg naar Vorbasse 97 km - Reisverslag uit Vorbasse, Denemarken van Herman - WaarBenJij.nu

Dag 18 Silkeborg naar Vorbasse 97 km

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Herman

16 Juni 2009 | Denemarken, Vorbasse

Na 10 uur geslapen te hebben in z'n thermoondergoed begon z'n fietstocht vanmorgen bij een temperatuur van 9 graden.
Vandaag weer veel tegenwind (kracht 5) en heuvels, daarbij ook nog veel moeten rijden over grindwegen. Maar.........ondanks gevloek heeft hij toch weer heerlijk gereden en genoten van de schitterende omgeving waar hij doorheen gefietst is. Vanaf nu wordt het landschap alleen nog maar vlakker. Morgen wordt alweer de laatste dag door Denemarken, donderdag zal hij de grens naar Duitsland over gaan. Vanaf Vorbasse is het nog ongeveer 500 kilometer naar de nederlandse grens (bij Emmen), waar hij denkt zondag aan te komen.
Voor diegenen die bekend zijn in Denemarken: Vorbasse ligt 10 km van Legoland af.

De temperatuursvoorspelling voor aankomende nacht is 5 graden, dus dat wordt alweer een nacht in thermokledij.

Totaal gefietst: 1462 kilometer.

• 16 Juni 2009 - 19:57

Marjo:

Nog even af zien met die heuvels en dan ben je zo thuis als het weer dan ook nog een beetje mee wil werken dan zou het helemaal fijn zijn.
    Nou Herman ik ga nog een nachtje werken en jij nog veel fiets genot.
    Groetjes

• 16 Juni 2009 - 20:30

Ad/yolande:

Wat lekker is dat zeg ....10 u in je thermo-ondergoed slapen en dan lekker ff windkracht 5 door het kruis laten waaien,dat is praktisch en milieuvriendelijk.
    Maar je hebt het zwaar gehad ,rare hobby ook.
    Bijna thuis?
    Succes met de laatste loodjes.Word je in Emmen opgehaald door je harem of trap je nog even door naar huis?

Groetjes A/Y

• 16 Juni 2009 - 21:19

Theofiel Schoffel:

Kruiswinden van 5 Beaufort bij 5 graden Celsius. Brr... Dat levert bepaald geen thermo-erectische reactie op. Afzien inderdaad.

• 17 Juni 2009 - 08:00

Tineke:

Kan je door de tegenwind ( of tegenslag) het moois nog wel zien?
    Ik hoop het voor je , het doet mij erg herinneren aan de reden waarom we na een paar winderige koele scandinavische jaren weer zuidelijker trokken, Volgend jaar naar Compostella fietsen?