Dag 21 Schleswig naar Krautsund 124 km - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Herman - WaarBenJij.nu Dag 21 Schleswig naar Krautsund 124 km - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Herman - WaarBenJij.nu

Dag 21 Schleswig naar Krautsund 124 km

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Herman

19 Juni 2009 | Duitsland, Berlijn

Vanmorgen met dikke regendruppels gestart en de voorspelling was, volgens de duitse krant, ook al niet geweldig. Maar halverwege de dag bleek het met de nattigheid nog wel mee te vallen, alleen......weer die WIND! Het landschap was gelukkig wel lekker vlak. Spectaculair onderweg was het Noord-Oostzeekanaal (Duits: Nord-Ostsee-Kanal, afgekort: NOK). Even iets over opgezocht op het internet: het vormt de verbinding tussen de Noordzee en de Oostzee. Het behoort tot de druktst bevaren kanalen in de wereld (ca 41.000 schepen in 2004). Door de economische groei van de Baltische landen en Rusland groeide de scheepvaartlading in dit kanaal van 48 miljoen ton in 1996 naar 88 miljoen ton in 2005.
Het kanaal doorsnijdt de Duitse deelstaat Sleeswijk-Holstein met als eindpunten Brunsbüttel aan de Elbemonding en het 98,6 km noordoostelijker gelegen Kiel. Schepen kunnen door dit kanaal hun reisafstand met 519 kilometer bekorten.

Vlak vóór de camping is hij nog met een veerpont de 3 kilometer brede Elbe overgevaren. Was ook leuk en afwisselend na al dat fietsen met tegenwind.

Totaal gefietst: 1776 kilometer

• 19 Juni 2009 - 20:27

Marjo:

Herman gefeliciteerd met je dochter(en ook Sanne en de andere meisjes) wat vervelend die wind heel de tijd. Nog even door bijten dan ben je weer thuis en een hele ervaring rijker.
    Maar als ik het allemaal zo lees heb je er van genoten.
    Heel veel sterkte voor de laatste kilometers.

Groetjes

• 20 Juni 2009 - 05:43

Lotte:

Je moet duitser niet geloven die liegen altijd!! Aaaaghhh je bent er bijna hoor en als je thuis bent kan we weer gewoon met de auto als het weer * is! Ik snap wel dat het even lekker is om af te wisselen maar ik snap iets niet !!!
    de reis was toch 3000 KM??! maar je bent nu pas/al op 1776 km dus dan moet je toch nog 1224 km ? is het dan zover van Duitsland naar Nederland?? nou jaaaa maakt mij niks uit je bent nu wel sneller thuis :D:D
    dat hebben we hard nodig want het is hier een echte chaos!!!
    xx. Lotte
    Ik mis je papa

• 20 Juni 2009 - 07:57

Agéth:

"Je bent er bijna, je bent er bijna.. maar nog niet helemaal!:)
    Veel plezier tijdens de laatste kilometers!

• 20 Juni 2009 - 11:12

Fraja Drohu:

Hoewel de fiets-herman nog niet ontheemd is

En winderigheid hem bepaald niet vreemd is

Rust er nog steeds geen zegen

Op het weer waarin hij zich moet voortbewegen

Wapperwind en waterval zijn ijzig koud

In’t oord van Bratwursten und Sauerkraut

Het gevolg van die vermaledijde regen

Is dat de laatste loten nog veel zwaarder wegen

• 20 Juni 2009 - 18:56

Emile:

Hoi Herman,
    Weer bijna thuis. De meisjes verheugen zich op je thuiskomst hoor! Succes met de laatste km's morgen. Petje af!