Dag 10: Otterndorf - Brunsbuttel, 87 km - Reisverslag uit Brunsbüttel, Duitsland van Herman - WaarBenJij.nu Dag 10: Otterndorf - Brunsbuttel, 87 km - Reisverslag uit Brunsbüttel, Duitsland van Herman - WaarBenJij.nu

Dag 10: Otterndorf - Brunsbuttel, 87 km

Door: KaSaLo

Blijf op de hoogte en volg Herman

04 Juni 2011 | Duitsland, Brunsbüttel

Afgelopen nacht was Herman omringd door 100.000 kikkers en heeft vanwege een enorm kwaakconcert niet al te best geslapen.......alweer die natuurgeluiden.

Een warme dag, net als in Nederland. Het fietsen was afwisselend, er zaten een paar pittige 'klimmetjes' tussen, hij heeft ook weer eens een stuk door een bos gefietst en heeft 2 overtochten gemaakt. In plaats van de Elbe helemaal te volgen (via de zuidoever) tot in Hamburg, om van daar via de noordoever van de Elbe weer helemaal terug te fietsen richting de kust, is hij de Elbe overgevaren van Wischhafen naar Glückstadt.
Over 2 dagen (waarschijnlijk maandagmiddag) denkt hij de grens met Denemarken over te gaan steken.

Update betreffende de EHEC-bacterie: vandaag hoorden we dat waarschijnlijk de oorzaak toch niet bij de komkommers ligt, maar dat vlees (rauw of niet goed verhit) verdacht is. Herman ging vanavond dus 'iets uit blik eten'.

Totaal aantal kilometer: 932

• 04 Juni 2011 - 19:04

Marjo:

Je schiet al aardig op Herman.

Ik zou maar snel oordopjes kopen wie weet wat voor natuur lawaai je nog meer tegen komt.

Groetjes

• 05 Juni 2011 - 12:21

Lobu Dzjed:

De traptoerist befietst graag verre oorden
    Het voorjaar achterna
    Nu naar het hoge noorden
    Waar kikkers elkaar verleiden
    En in honderdduizendtal
    Hun concertklanken verspreiden
    Door al dit glibberig gebral
    Dat zelfs de I-Pod overstemt
    Komt van slapen weinig
    Dat z’n snurkdrift wordt geremd
    Vindt de pedaleur niet geinig
    Hoewel graag één met de natuur
    Haat hij escapades
    Tijdens het nacht’lijk uur

• 05 Juni 2011 - 15:05

Rob Steen:

Hoi Herman,
    Nou je gaat weer als de brandweer...
    Ook toevallig op de 27e hebben Anneke en ik ook over de afsluitdijk gereden..
    Geen problemen ( althans niet met de auto)
    Wat 'n eind, gelukkig mag je er nu 130..
    Hoe vond je camping lauwersmeer?
    Kom er al jaren.. ( mooi gebied)
    Niet alleen Amke was moe na die nachtelijke sessie, Ik was de volgende dag nog van de leg.
    Nou Herman het ga je goed en ik hoop dat je nu van de regen en die harde wind ( te gaan fietsen met dat kind) af bent.
    Hou je haaks.

Groet