Dag 11: Brunsbuttel - Tonning, 83 km - Reisverslag uit Tönning, Duitsland van Herman - WaarBenJij.nu Dag 11: Brunsbuttel - Tonning, 83 km - Reisverslag uit Tönning, Duitsland van Herman - WaarBenJij.nu

Dag 11: Brunsbuttel - Tonning, 83 km

Door: KaSaLo

Blijf op de hoogte en volg Herman

05 Juni 2011 | Duitsland, Tönning

Vanmorgen om 9:30 uur kregen we al het eerste SMSje: hij was al vroeg op weg gegaan vanwege de te verwachten hitte in Noord-Duitsland en had er toen inmiddels al 30 km op zitten.

Om 12:00 uur kwam nummer 2: het was inderdaad bloedheet geworden, de wind waaide gigantisch hard uit het noord-oosten en ...............de eerste 1000 km zaten erop !!

Na 83 km is hij gestopt in Tonning. Langs de kust was hij door St.Peter Ording gekomen en heeft daar staan kijken bij een indrukwekkend sluizencomplex en bij een broedende meeuwenkolonie, waar ook al heel wat kuikens rondhupsten.Het gebied waar hij nu doorheen aan het fietsen is valt onder Nationalpark Schleswig-Holsteinisches Wattenmeer.

Ook vandaag weer een verandering over de bron van de EHEC-bacterie: taugé van een Nedersaksische teler! Toen we dit aan Herman doorbelden zei hij dat het voor hem pas vervelend gaat worden wanneer de oorzaak aan het frituren blijkt te liggen.

De afstand tot de deense grens is nog circa 140 km.

Totaal aantal kilometer: 1015

• 05 Juni 2011 - 18:56

Tineke:

1000 !!!! knap hoor, niks middelbaar met zwakke rug.............. bere sterke oudere jongere !!!
    Wij zijn trots op je hoor ( en hopen natuurlijk vurig op een EHEC op bio-tomaten of vega-fruit, dan loop je geen risico. Nu Denemarken lonkt lopen de besmettingsrisico;s zo-ie-zo terug, en polsers liggen zo lang in heet water daar is geen coli tegen bestand.
    Sterkte morgen jongen

• 06 Juni 2011 - 06:29

Monica:

Hey man, te gek dat de 1000 km alweer achter je ligt! wederom fantastisch om je verhalen te volgen over deze uitdaging. (1958 is nog niet zo'n slecht geboortejaar, haha!)
    zet'm op! groetjes, Monica