Dag 13: Rudbol - Ribe, 86 km - Reisverslag uit Ribe, Denemarken van Herman - WaarBenJij.nu Dag 13: Rudbol - Ribe, 86 km - Reisverslag uit Ribe, Denemarken van Herman - WaarBenJij.nu

Dag 13: Rudbol - Ribe, 86 km

Door: KaSaLo

Blijf op de hoogte en volg Herman

07 Juni 2011 | Denemarken, Ribe

Om 4:00 uur werd Herman al gewekt door een koekoek en stond daardoor om 8:00 uur al startklaar om weer te gaan fietsen.
Een zwaarbewolkte dag met (alweer) veel wind en slechts 15 graden.
De eerste rit was naar Tönder om Deense kronen te scoren, daarna ging de reis verder naar Mogeltönder en uiteindelijk Ribe. Allemaal hele mooie toeristische stadjes. Een minpuntje betreffende de camping van Ribe: de pölser waren uitverkocht!!

Ribe is de oudste stad van Scandinavië, gesticht in 710 na Chr. In deze tijd waren de vikingen er heer en meester. Een groot deel van de oorspronkelijke stad is door brand verwoest en in het jaar 1580 is Ribe herbouwd tot hetgeen je nu aantreft als je Ribe bezoekt.

Herman heeft vandaag besloten om niet door te trappen naar Skagen :"13 dagen wind komen me de strot uit", sms-te hij.
Skagen kost vanaf Ribe nog minstens 8 dagen langs de kust (lees: vol in de wind) fietsen en daarna is het nog 1300 km naar huis. Qua tijd gaat hij het ook niet halen. Van de optie om dan een stuk te treinen wil hij niets weten, hij wil persé alles fietsen en geen stuk 'afsnijden' met de trein. Dus morgen buigt hij om naar Aabenraa.

Totaal aantal kilometer: 1210

• 07 Juni 2011 - 19:39

Tineke:

Kan me herinneren, kust van Denemarken 1985...... wel zon, maar ook elke dag ( de hele dag) wind !!!!
    Toen ook gezandstraald landinwaards gegaan.
    Dus, gelijk heb je jongen het is een uitdaging die fietstocht van je maar het moet toch geen kwelling worden.
    Ik hoop dat het morgen minder koud is, minder wind, minder lastig vee of ander dierenspul wat je je nachtrust kost.
    Fijne fietsdag

• 08 Juni 2011 - 08:40

Marjo:

Jammer van die wind maar je fiets toch door geweldig mooie landaschappen.
    Leuk die foto aqua kleur lijkt het op jullie wijkje.
    Geniet van je tocht zover als je denkt hem te rijden.

Groetjes

• 08 Juni 2011 - 10:55

Amke:

Ja Herman , ik kan dit wel begrijpen. Wederom na een nachtelijke dienst schrijf ik jou. Skagen is ook nog wel heel erg ver. Maar wat ga je nu veel missen als je Wikipedia mag geloven, het is het Mekka van al het moderne, mode, horloges kunst en zo veel meer. Dan maar naar het rustieke Abenrà, weet je eerlijk gezegd zou ik daar ook voor kiezen. Tegelijkertijd volg ik een reisverslag van Manon in China, nu in natuurpark in Jiuzhaigou, slechts 17 reuzen panda's leven er nog, zoek het maar eens op als je thuis bent. Misschien iets voor jou en Karin samen. Alles is te zien op Google. Wat is dit toch een prachtig medium. Alleen mijn recept voor een visstoofschotel vind ik niet. Fiets jij nog maar een eindje vandaag, hartelijke groet van Amke