The day after 2011 - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Herman - WaarBenJij.nu The day after 2011 - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Herman - WaarBenJij.nu

The day after 2011

Door: KaSaLo

Blijf op de hoogte en volg Herman

10 Juni 2011 | Nederland, Schiedam

Dag 16: The day after 2011

Na donderdagochtend vertrokken te zijn van de camping in Padborg,
ben ik eerst 5 kilometer terug gefietst. Vanaf daar heb ik de route weer opgepakt.
Dit om het "Frøslevlejrens Museum" te bekijken. Dit is een voormalig duits interneringskamp, waarvan alle barakken zijn behouden.
Daarna verder langs een chauffeurscafe, voor een stevig ontbijt (omelet med bacon og eggs).
Met deze vette hap achter de kiezen passeerde ik vrij snel de grens en kon ik al mijn valuta weer omzetten naar de "vertrouwde" Euro's.

De route voerde me eerst langs een drukke doorgaande weg en ik begon te merken dat mijn rijwiel af en toe een rare tik produceerde. Eerst alleen nog bij stevig aanzetten, maar later ook bij afdalingen en zelfs op wandelsnelheid.
Dit alles vond ik zo verontrustend dat ik gestopt ben met het volgen van de route en de kortste weg naar Schleswig koos.

Ondertussen had ik al van alles geprobeerd om achter het getik te komen. Opnieuw bepakken en kijken of er toch niet ergens wat los zat.

Het kostte me wat moeite om der Bahnhof te vinden, want ik kon de vraag "Wo ist der Bahnhof" niet over mijn lippen krijgen.
(van Kooten en de Bie, 1985 zie: http://www.youtube.com/watch?v=h1XEPlh8jNA&feature=related )
Gelukkig passerde ik de Bahnhofstrasse en was het vrij snel duidelijk waar ik heen moest. Een vriendelijke DB-medewerkster zorgde ervoor dat ik binnen 11 uur Rotterdam kon bereiken, inclusief 2,5 uur wachten in Hamburg.

Het werd een lange zit waarbij de onderbreking in Hamburg wel erg prettig was.
Met Karin inmiddels afgesproken dat zij mij om 00.34 uur op station Gouda zou afhalen. Dit om te voorkomen dat ik me het lazarus zou sjouwen op Rotterdam Centraal.
Nadat ik de trein verlaten had, blijkt dat de chaos in Gouda nog groter is dan die in Rotterdam. Gelukkig zag Karin mij op het perron tobben en schoot me te hulp. Nu was ik dubbel zo blij dat ik haar weer zag.

Fiets achterop de auto en einde vakantie.

Vandaag voor diagnostiek mijn rijwiel bij de specialist gebracht en deze constateerde een versleten achteras.
Als het goed is kan ik mijn oude trouwe kameraad morgen, gerepareerd, weer meenemen.

epiloog:

Rome (2007) 4 weken
Finland (2009) 3 weken
Denemarken (2011) 2 weken
Volgende week: Nederland 1 week?

• 10 Juni 2011 - 15:38

Lotte.:

en dan is het lekker rustig thuis.. en dan komt opeens je papa om 1 uur 's avonds thuis aan.. =) Wel gezellig hoor

• 10 Juni 2011 - 15:48

Amke:

Dit keer was het wel erg snel. Volgende keer kom je fietsen naar St. Germaine les Belles. Afgesproken?
    Geniet van een avond op de bank,

groetjes Amke

• 15 Juni 2011 - 21:25

Lobu Dzjed:

Einde Hermanifietstatie
    Desalnietttemin
    Een aanzienlijke prestatie
    Nu snel een nieuwe achteras erin
    En gaan met dat vermaledijde ding
    Want met al die overuren
    Fiets je zo naar Pieterburen