Dag 4 : Esbjerg - Hvide Sande, 78 km - Reisverslag uit Hvide Sande, Denemarken van Herman - WaarBenJij.nu Dag 4 : Esbjerg - Hvide Sande, 78 km - Reisverslag uit Hvide Sande, Denemarken van Herman - WaarBenJij.nu

Dag 4 : Esbjerg - Hvide Sande, 78 km

Door: Sanne en Karin

Blijf op de hoogte en volg Herman

20 Mei 2012 | Denemarken, Hvide Sande

Het slapen wil nog niet best lukken, hij moet weer erg wennen aan het slaapmatje. Ook is het 's nachts erg koud, maar in z'n thermo-ondergoed én met sokken aan is het wel te doen.

De dag begon erg mooi met een fijn zonnetje en dan is kamperen heerlijk. Na een ontbijtje met senseo koffie ( en nee, hij heeft het apparaat niet van thuis meegenomen) en een Deens gebakje stapte hij op de fiets. Ook vandaag wachten hem weer enkele flinke heuvels en zo'n 70% gaat weer over gravelpaden.

Op de camping waar hij nu zit heeft hij internet, dus het stukje hieronder is van Herman zelf:

Tussen Oksbal en Vejer rij je door een gigantisch bos en militair oefengebied. In Vejer de spar bezocht voor eten, gastankje en een liter yoghurt met perzik. Hiervandaan ga je naar het noorden door duin en bosgebied, autovrij en veel gravelpaden, ontettend mooi en stil, bijna geen mensen. De wind komt nu recht van voren en piekt af en toe stevig, de zon brandt, dus maar de zonnebrand opgezocht. Uiteindelijk kom je dan bij de smalle kuststrook richting Hvide Sande. De route gaat dwars door het duingebied, met af en toe een cluster vakantiehuisjes. Alleen maar gravel, soms fijn soms erg grove kiezels. Op het 70 km punt had ik besloten om bij Hvide Sande te rusten en dan te kijken of ik wel of niet door zou fietsen. Niet snel daarna bonkte mijn velg op de grond en bleek mijn band lek te zijn. Fiets op zijn kop, wiel eruit en band plakken, gelijk besloten dat het genoeg was voor vandaag. Hvide Sand Camping is mijn eindbestemming. Hier blijkt ook een compressor te hangen voor het goed oppompen van mijn band. Bijkomend gratis internet .....Alleen mijn streven van 100km per dag haal ik niet.
De lucht betrekt nu, het lijkt wel te gaan regenen. Tent staat ''So What'', volgens buurman houden we nog even mooi weer.

Dat van die lekke band was wel k@t, op de vorige fiets nooit lek gereden door iets scherps van buitenaf. Hoop werk voor een klein gaatje. Maar geen drama, had het snel gevonden en op de camping kon ik de band weer goed op spanning brengen.

Vanavond uit de serie blikvoer de derde variant ''Kottballer in Kerrie''

Totaal aantal kilometers: 246

• 20 Mei 2012 - 18:57

Tineke:

Mijn eerste motor/kampeer ervaring was op Hvide Sande, mooie plek maar toen het ging waaien werden we gezandstraald.
    Dus ik wens je een windstille dag morgen en hoop op een eerste polser voor je

• 21 Mei 2012 - 15:33

Lia:

Ha Hermy,
    Dit keer geen stoel?
    Is de weersvoorspelling uit gekomen?
    So what: rits dicht en aan de kerrie
    Grtjes

• 21 Mei 2012 - 16:58

Yolande:

Hoi Herman,
    ik heb helaas geen tijd om je avonturen bij te houden en jij hebt natuurlijk geen tijd om mijn reacties te lezen....dus laten we elkaar spreken als het weer erop zit.Dan is dat in ieder geval rond etenstijd chez vous!
    Veel plezier en succes in ieder geval!Groetjes Yolande