Dag 2: van Ieper naar Violaines, 67 km - Reisverslag uit Violaines, Frankrijk van Herman - WaarBenJij.nu Dag 2: van Ieper naar Violaines, 67 km - Reisverslag uit Violaines, Frankrijk van Herman - WaarBenJij.nu

Dag 2: van Ieper naar Violaines, 67 km

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Herman

24 Mei 2014 | Frankrijk, Violaines

Gisteravond waren we helemaal verregend aangekomen in het hotel in Ieper. Ook ' s nachts heeft het nog erg hard en veel geregend, maar toen Herman vanmorgen vertrok was het droog met af en toe een zonnetje.

Na 55 kilometer kwam hij bij het Cobbes Monument in Australian Memorial Park. Hier worden de soldaten herdacht die vielen tijdens de aanval op de Duitse linie op 19 en 20 april 1916. Deze slag staat in de Australische geschiedenisboeken opgetekend als de ergste 24 uur van Australië. Ruim 5500 Australische en 1500 Britse soldaten kwamen om in de strijd.

Onderweg kwam hij regelmatig langs oorlogsgraven en herdenkingsplaatsen.

Nu heeft hij z'n tent weer voor het eerst opgezet en overnacht in Violaines, Frankrijk.

• 24 Mei 2014 - 21:20

Tineke Smith:

Zo de echte start is gemaakt, en je eerste overnachting in de tent. Ik hoop dat je het droog houd en dat het niet al te warm zal worden. Veel succes

• 25 Mei 2014 - 16:33

John:

Hey, Herman heel veel succes met deze bijzondere tocht. Zal je zeker gaan volgen.
    john...