Dag 3: van Violaines naar Honnecourt, 107 km - Reisverslag uit Honnecourt-sur-Escaut, Frankrijk van Herman - WaarBenJij.nu Dag 3: van Violaines naar Honnecourt, 107 km - Reisverslag uit Honnecourt-sur-Escaut, Frankrijk van Herman - WaarBenJij.nu

Dag 3: van Violaines naar Honnecourt, 107 km

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Herman

25 Mei 2014 | Frankrijk, Honnecourt-sur-Escaut

Vanmorgen om 8:30 uur al vertrokken na een waardeloze, rumoerige eerste nacht. De camping ligt namelijk aan een visvijver en vanaf 3 uur 's nachts liep het er vol met luidruchtige vissers. Maar door deze vroege start heeft hij wel 107 kilometers kunnen fietsen en ook nog enkele monumenten kunnen bezoeken.
Het was mooi fietsweer, wel veel klimmetjes en ook had hij last van modder- grindpaden. Het landschap is erg mooi.
Moest ook nog 16 km extra fietsen doordat de geplande camping gesloten bleek te zijn.
De camping waar hij nu is lijkt ook gesloten, maar volgens andere gasten moest hij maar gewoon een plekje zoeken en z'n tent op zetten. Ook kreeg hij van deze vriendelijke Engelsen een biertje en een douchemunt.

Vandaag heeft hij o.a. een bezoek gebracht aan Notre Dame de Lorrette. Dit is een immens kerkhof waar ruim 20.000 Franse soldaten uit de 1e Wereldoorlog liggen begraven. In het ossuarium liggen de resten van bijna 23.000 niet geïdentificeerde Franse militairen. Er brandt een eeuwige vlam tussen de ossuariumtoren en de kapel. De muren zijn bedekt met tal van herdenkingsplaquettes.

• 25 Mei 2014 - 19:54

Monique:

Ha Herman, ik las een biertje en een douchemuts, ik dacht ze zijn wel vriendelijk maar ook een beetje vreemd, die Engelsen, maar het lag aan mij :-) Succes en ik wens je veel leuke ontmoetingen.

• 25 Mei 2014 - 20:07

Karel En Emile Van Schie:

Hoi Herman, leuk om je verslag te lezen. Zeker ook interessant over hetgeen geschreven wordt over de 1e Wereldoorlog.
    Veel succes verder en geniet ervan.
    Groeten uit schiedam waar ik vaak wakker word van de kikkers!.

Emile en karel

• 25 Mei 2014 - 20:24

Marjo:

Hi Herman je hebt vandaag aardig wat kilometers gemaakt en al weer vele mooie dingen gezien. Zo zie je maar er zijn toch nog aardige mensen op deze wereld die je zomaar een biertje geven. Groetjes vanaf mijn terras met uitzicht op de besneeuwde bergen.