Dag 19: van Meerbusch (Düsseldorf) naar Schiedam - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Herman - WaarBenJij.nu Dag 19: van Meerbusch (Düsseldorf) naar Schiedam - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Herman - WaarBenJij.nu

Dag 19: van Meerbusch (Düsseldorf) naar Schiedam

Door: Herman en Karin

Blijf op de hoogte en volg Herman

10 Juni 2014 | Nederland, Schiedam

Afgelopen nacht zeer weinig geslapen, o.a. door de sirenes die ik constant hoorde. De Rettungsdienst schijnt de hele nacht in de weer geweest te zijn met het helpen van mensen/slachtoffers.
Vanaf 5 uur was ik uit bed en was getuige van een volgend noodweer dat Dusseldorf bereikte. Bij daglicht kon ik de schade aan mijn tent opnemen en bleek een tentstok gebroken te zijn waardoor deze onbruikbaar was geworden en rijp voor de prullenbak.
Van de campingbaas hoorde ik iets over de omvang van de ramp, dat het treinverkeer er uit lag en ook het vliegveld gesloten was. Inmiddels hoorde ik ook dat er 6 mensen door dit noodweer omgekomen waren. Voor mij rede genoeg om Karin te vragen de alarmcentrale te bellen, want ik wilde naar huis, maar had geen idee hoe.
Na overleg met de dame van de Alarmcentrale ben ik naar Dusseldorf Hauptbahnhof gefietst. Dwars door de chaos van omgewaaide bomen die de wegen totaal versperden en ik zag veel beschadigde huizen en auto's....en constant heel veel sirenes. Heel Dusseldorf was daarnaast één grote opstopping, een verkeerinfarct.
Na verschillende keren de weg vragen : "Wo ist die Bahnhof?" ( Citaat van Arie en Gé Temmes, voor de kenner) kwam ik er aan en wat ik eigenlijk al wist: er reed geen enkele trein.
Opnieuw contact opgenomen met de Alarmcentrale. Het advies luidde: "probeer een taxi te nemen op het station" ( onmogelijk want dat wilde iedereen al die voor niks op het station stond). Mijn optie om een auto te huren ( er was een Herz autoverhuur op het station) werd afgewezen, dat was niet volgens protocol. Ik wilde eigenlijk met de fiets naar Venlo en daar op een Nederlandse trein stappen, maar ook dat was niet de bedoeling van de Alarmcentrale. Uiteindelijk werd er voor mij een taxi besteld in Roermond die mij naar Schiedam zou brengen. Afgesproken dat ik in ieder geval zelf op de fiets het centrum van Dusseldorf uit zou fietsen en de taxichauffeur zou mij dan buiten Dusseldorf oppikken. Dat is gelukt.
Een hele grote 8 persoons Mercedes bracht mij in 2,5 uur van een buitenwijk van Dusseldorf naar Schiedam. De fiets paste achterin. Het was een heerlijke terugreis, heel luxe en een gezellige chauffeur waar ik lekker mee heb kunnen ouwehoeren.

Totaal gefietst 1461km

  • 10 Juni 2014 - 23:04

    Frans En Jacqueline:

    Hoi Herman,

    We zijn heel blij dat je heelhuids en op zo'n originele manier thuis bent gekomen, al is het dan wel zonder tent... Wat een ravage, zeg.
    Slaap lekker vannacht (misschien lig je al op 1 oor te knorren) en tot zondag.
    Groetjes en kom lekker even bij van al je mooie fietskilometers!

  • 10 Juni 2014 - 23:10

    Monica:

    Hi Herman wat een verhaal en wat fijn dat je weer heelhuids in Schiedam bent aangekomen . Ik heb geen idee gehad dat het zo'n erg noodweer is geweest gisteren. En gelukkig dat jou niks is overkomen!!
    Geniet weer van je " eigen" bedje en vsn Karin en de kids!
    Zie je volgende week weer.....( ook weer leuk hoor) Kan je je weer gaan verheugen op een nieuwe uitdaging voor over 2 jaar!!
    Dikke knuffel Monica

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herman

Eind mei begint mijn vijfde grote fietstocht. Vanaf de Belgische kust (Nieuwpoort) zal ik de grenzen/loopgraven van de eerste wereldoorlog volgen tot aan Colmar. Vanaf Colmar zal ik dan langs de Rijn terug naar huis fietsen. Het is in ieder geval de bedoeling om met Karins verjaardag weer thuis te zijn.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 2645
Totaal aantal bezoekers 122968

Voorgaande reizen:

22 September 2018 - 12 Oktober 2018

Het land van de rijzende zon

03 November 2017 - 24 November 2017

Thailand en Myanmar

23 Mei 2014 - 13 Juni 2014

Fietsen langs de frontlijn

17 Mei 2012 - 03 Juni 2012

Rondje Denemarken en weer terug naar huis

26 Mei 2011 - 30 Juni 2011

Skagen en terug

30 Mei 2009 - 21 Juni 2009

Napapiiri

06 Juni 2007 - 05 Juli 2007

Rome en Zuid Afrika

Landen bezocht: