Osaka - Reisverslag uit Osaka, Japan van Herman - WaarBenJij.nu Osaka - Reisverslag uit Osaka, Japan van Herman - WaarBenJij.nu

Osaka

Door: Karin en Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

10 Oktober 2018 | Japan, Osaka

Wat waren wij vandaag blij met de vele lange overdekte winkelstraten die Osaka rijk is, tijdens de talrijke regenbuien liepen we dan in ieder geval droog.

Onze WhatsApp gids Robin adviseerde om zeker de "Nambayasaka shrine" in het programma op te nemen, dit is een tempelcomplex met onder andere een grote groene drakenkop met open bek en gouden tanden, dat dienst doet als podium. Hier zijn we mee begonnen en toen was het nog lekker droog.
Daarna wandelden we naar de beroemdste winkelstraat van Osaka, de "Doutonbori". Vooral bekend om zijn vele restaurants met grote indrukwekkende reclame-uitingen. Mega grote vissen, inktvissen en krabben sieren hier het straatbeeld. Dit was ook het moment van de eerste regenbuien en begonnen we onze tocht door de vele overdekte winkelstraten.
In de buurt van Osaka castle bereikten we het eind van een lange reeks overkappingen en was de regen min of meer voorbij. Het kasteel van Osaka is een hoog gelegen indrukwekkend bouwwerk met vele gouden ornamenten. Een korte treinrit bracht ons daarna naar japans langste shopping arcade, een 3 kilometer lange overdekte winkelstraat, de "Tenjinbashi suji shotengai".
Daarna terug naar het hotel om bij te komen van al dat gewandel en te gaan bedenken wat we straks gaan eten. Onze reis zit er bijna op en thuis had ik een lijst gemaakt van alle bijzondere gerechten, hapjes en streetfood die ik wilde uitproberen, nou we hebben bijna alles geproefd.
Voor het restant hebben we vanavond en morgen nog, zodat we vrijdagochtend om 10.30 uur ( bij jullie 3.30 uur) het vliegtuig in kunnen rollen.

Onze nachten in Osaka brengen we door in het chique klinkende "Sakura hotel", een klein hotel met een leuke kamer. De wijk staat echter vol met hotelletjes voor een andere doelgroep, de jonge stelletjes die een paar uur alleen willen zijn. Je huurt hier een gezellige woon/slaapkamer dus per uur, tot een maximum van 18 uur. Stap overigens voor vertier niet naar etablissement met een rode lamp boven de deur, want dit blijkt dan een politiebureau te zijn.

• 10 Oktober 2018 - 10:13

Desiree De Jonge:

Goh, wat is die tijd snel gegaan. Ik denk voor jullie ook, maar het is weer een fantastische reis om terug te kijken. En wij hebben stiekem op de achtergrond mee kunnen genieten van de verhalen en foto's.
    We wensen jullie alvast een hele goed terugreis. Geniet van de laatste dag.

• 10 Oktober 2018 - 18:20

Frans En Jacqueline:

Jullie hebben een geweldige en heel bijzondere (de meest bijzondere tot nu toe?) reis gemaakt. We zijn benieuwd hoe jullie steeds je weg vonden met al die Japanse borden bij de boemeltjes, trolleybussen etc. Dat gaan we zeker horen!
    Geniet nog van jullie laatste dag, een goeie terugreis met hopelijk weer zoveel ruimte (hadden wij ook op de terugreis, konden languit liggen) en tot gauw!

• 11 Oktober 2018 - 03:32

Leonie:

wat een bijzondere reis is het toch. zo leuk om jullie verhalen te lezen geniet nog even!!!