Dag 3 Kemi naar Li 99 km - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Herman - WaarBenJij.nu Dag 3 Kemi naar Li 99 km - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Herman - WaarBenJij.nu

Dag 3 Kemi naar Li 99 km

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Herman

01 Juni 2009 | Finland, Helsinki

Vanmiddag om 15:00 uur bleek Herman opeens achter internet te zitten in een bibliotheek in Li en kregen we de volgende mail:

"Na een dag zwaar fietsen heb ik me getrakteerd op een huisje in Li.
In totaal heb ik 99 km getrapt en weer de nodige heuvels tegengekomen.
Door fout kaartlezen kon ik ook nog eens een keer 8 km terugtrappen.
De wind begon rustig in de rug, maar in de loop van de dag draaide hij naar het westen en kreeg ik er steeds meer last van, het waait nu nog steeds erg stevig.
Kemi was teleurstellend, zoals je weet zijn alle Finse steden teleurstellend.
De route bestond voor 70 procent uit fietsen langs de snelweg, op het stukje vluchtstrook en af en toe een fietspad."

Via MSN hebben we zo een half uurtje met hem kunnen praten. Hij heeft ook deze website bezocht en vindt alle reacties van iedereen geweldig, ook vond hij het heel leuk om zichzelf op de webcamfoto's te zien.

Om 17:00 uur belde hij ook nog op en vertelde dat er een enorm koude harde wind uit het noorden waait en dat hij blij is te kunnen overnachten in een huisje met magnetron + tv in plaats van in z'n tentje. Morgen wordt het vanaf Oulu ook leuker fietsen omdat hij dan wat meer het binnenland ingaat en dus weg van de snelweg.


Totaal aantal fietskilometers:220

  • 01 Juni 2009 - 17:50

    Marjo:

    Zo te lezen is het behoorlijk af zien voor je Herman. Vooral die wind is vervelend maar ja zo lang het maar droog weer is. En je hebt weer een leuk onderkomen gevonden.

    Groetjes

  • 01 Juni 2009 - 18:10

    Ad/yolande:

    Je hebt wel een erg pittig begin ,ik hoop voor je dat het vanaf nu beter te doen zal zijn.
    Langs de snelweg fietsen ? Dat zal toch niet zoiets zijn als langs de A16 op maandagmorgen....want dan had je wel hier gewoon op en neer gekund tot je de nodige km gemaakt heb.
    Nou hier maken we ook niks mee ,maar denken wel aan jou. Groetjes A/Y

  • 01 Juni 2009 - 19:06

    Tamar:

    En zo heb je weer last van wind... maakt dus niet uit waar je bent, hihi. Hou je taai, dan houden wij jou in de gaten.
    Succes!!

  • 02 Juni 2009 - 05:08

    Lotte:

    Ik vond het msnen heel leuk want nu kon ik hem weer even spreken.Die wind zit toch in je rug?! Dat is wel lekker zo'n huisje. HEB JE AL 220 KM GEFIETS!!! Dat is echt super veel :O
    maar ik ga even ontbijten en dan naar school!
    x. Lotte
    PS: fiets maar hard door!

  • 02 Juni 2009 - 11:44

    Dana:

    Herman, weer petje af hoor, en dames van het thuisfront; het is net als de vorige keer, iedere dag even kijken wat jullie er nu op gezet hebben.
    Hurmie, zet h'm op jongen, je kan het. Groet.

  • 02 Juni 2009 - 16:02

    De Belletjes:

    Good luck,

    Knap hoor zo'n eind fietsen!!
    Wij doen het wel op de (motor)fiets

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herman

Eind mei begint mijn vijfde grote fietstocht. Vanaf de Belgische kust (Nieuwpoort) zal ik de grenzen/loopgraven van de eerste wereldoorlog volgen tot aan Colmar. Vanaf Colmar zal ik dan langs de Rijn terug naar huis fietsen. Het is in ieder geval de bedoeling om met Karins verjaardag weer thuis te zijn.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 123378

Voorgaande reizen:

22 September 2018 - 12 Oktober 2018

Het land van de rijzende zon

03 November 2017 - 24 November 2017

Thailand en Myanmar

23 Mei 2014 - 13 Juni 2014

Fietsen langs de frontlijn

17 Mei 2012 - 03 Juni 2012

Rondje Denemarken en weer terug naar huis

26 Mei 2011 - 30 Juni 2011

Skagen en terug

30 Mei 2009 - 21 Juni 2009

Napapiiri

06 Juni 2007 - 05 Juli 2007

Rome en Zuid Afrika

Landen bezocht: