Dag 13 Tived naar Skövde 94 km - Reisverslag uit Skövde, Zweden van Herman - WaarBenJij.nu Dag 13 Tived naar Skövde 94 km - Reisverslag uit Skövde, Zweden van Herman - WaarBenJij.nu

Dag 13 Tived naar Skövde 94 km

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Herman

11 Juni 2009 | Zweden, Skövde

Vanmorgen zat hij al voor 8:00 uur op de fiets. Het was nog wat fris, 12 graden, maar verder was het heerlijk zonnig weer. Nog steeds een geweldig mooie omgeving waar hij doorheen fietst. Wel zwaar met steile heuvels, eigenlijk vindt hij dit zwaarder dan 2 jaar terug naar Rome fietsen. Toen fietste hij hoofdzakelijk door dalen, met af en toe een beklimming zoals de Reschenpas (op de grens van Oostenrijk en Italië ). Vandaag is hij ook hele stukken niet boven de 6 km per uur gekomen, net zoals toen bij de beklimming van de Reschenpas. De laatste kilometer naar Skövde heeft hij zelfs gelopen.
Skövde ligt tussen de meren Vättern en Vänern, 1 uur per trein vanaf Göteborg en 2 uur vanaf Stockholm.

Alles gaat voorspoedig, hij nadert Göteborg, nog ca. 180 km fietsen (of lopen) en verwacht dan ook zaterdagavond op de boot naar Denemarken te zitten.

Totaal gefietst: 985 km.

• 11 Juni 2009 - 22:14

Diana De Jong:

Hi Herman,
    Ik heb eenaantal dagen niet achter de pc gezeten maar ik vind het onzettend leuk om al die verhalen te lezen.Ik ben alleen benieuwd hoeveel uur per dag je ongeveer fietst.Kom op he,je kan het.Jammer dat het zo koud is.

• 12 Juni 2009 - 10:20

Monique:

He Herman,
    Jaah, de leeftijd gaat ook tellen hoor jongen! Maar toch heel knap van je dat je met dit tempo toch nog voor op schema ligt. Ik hoop dat het weer nog wat beter wordt, zodat je een mooie finale hebt.
    Succes, hou vol en ik vind het een hele prestatie.

Groetjes....

• 12 Juni 2009 - 13:01

Marianne Meijer:

hallo herman,
    zo als ik lees in je berichten het wordt beter weer,lekker zonnig,het is wel erg steil, krijg je stevige boven benen van dat geklim, zou zeggen geniet van je bootreis naar denemarken, heel mooi
    land en natuur onderweg in denemarken.
    groetjes marianne

• 12 Juni 2009 - 15:08

Kees Kees:

Ha die Herman,
    Goed bezig ben man!!
    Ik denk dat je het wel naar je zin hebt, zo te lezen. Als ik je reisverhalen vrij interpreteer leg je hele stukken met de fiets per trein af en drink vanwege de kou hete thee (..met aquavit/wodka) en kan dan niet fietsen, omdat je omvalt dus ga je maar lopen. Raar verhaal, of zit je met luie kont gewoon in een Finse sauna? (zogenaamd tegen de kou!)
    He, geniet ervan.

Groet,