Dag 19 Vorbasse naar Aabenraa 104 km - Reisverslag uit Åbenrå, Denemarken van Herman - WaarBenJij.nu Dag 19 Vorbasse naar Aabenraa 104 km - Reisverslag uit Åbenrå, Denemarken van Herman - WaarBenJij.nu

Dag 19 Vorbasse naar Aabenraa 104 km

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Herman

17 Juni 2009 | Denemarken, Åbenrå

Een top dag!
Vannacht was het weer goed koud (thermoondergoed), maar overdag kon hij z'n zomertenue aan en heeft ergens in de berm gepicknickt. Er zijn nu ook bijna geen heuvels meer!
Waardoor zijn dag helemaal niet meer stuk kon was dat hij eindelijk een pølser op heeft. Voor ieder die niet weet wat dit is:
A pølser is a thin pork sausage perfect for hot dogs and you can find it at hot dog stands nationwide in Denmark. It's dyed a bright red (maybe to make sure you don't overlook this tasty meal). Popular toppings you can pick for pølser are ketchup and mustard, onions, remoulade and pickles. Pølser are a low-cost meal loved by the locals as well as Denmark's visitors and you can find those sausage stands in cities and amusement parks all over Denmark.
Wanneer wij vroeger naar Scandinavië op vakantie gingen, begon Herman direct na de grensovergang al te zoeken naar een pølsertent, een soort traditie, maar wel een hele lekkere. We hebben dan ook menig vakantiefoto van Herman met pølser. Plak onderstaande link in je adresbalk en je ziet wat ik bedoel.

Totaal gefietst: 1566 kilometer.

• 17 Juni 2009 - 19:06

Jacqueline:

Geweldig, zo'n Deense polser-schlager, prachtige muziek. Herman, ik hoop dat je genoten hebt, je hebt het verdiend! Aabenraa komt me ook bekend voor, ik geloof dat we daar ooit, in een ver verleden, met de Eend op de camping hebben gestaan. Er was toen een voetbalwedstrijd Denemarken-Nederland en bij elk Deens doelpunt schudde de camping op z'n grondvesten!
    Herman, je bent er bijna, hou vol!

• 17 Juni 2009 - 20:42

Agéth:

Mjammie, ik heb meteen lekkere trek!
    Fietse!
    Groetjes Agéth

• 18 Juni 2009 - 05:28

Lotte:

Een pulser (ofzo) dat is toch het zelfde als een broodje knakworst ?!
    of is het nog lekkerder?
    ik moet het maar een keertje proeven :D dus neem je er één mee voor mij !!
    je bent bijna thuis alleen wel in mijn toetsweek lekker gepland :(
    xx

• 18 Juni 2009 - 05:47

Anja:

Hoi herman

Het eindpunt komt inderdaad gauw in zicht succes met de laatste loodjes

Anjavan den kieboom van Breemen

• 18 Juni 2009 - 14:02

Karin IV:

Hey Herman,

Zie dat je al goed je best doet.
    Als ik Karin moet geloven en je daar dus zo gek op bent verlies je dus niet zo veel kilo's hahaha..

Maar ben wel weer super trots op je dat je het doet en nog steeds vol houdt.
    Ben erg benieuwd naar foto's.

Geniet nog even en tot snel,

Liefs Kaar

• 18 Juni 2009 - 14:32

Kees En Hanne:

He Herman, je bent weer een topprestatie aan het leveren zeg! Je hebt wel moeten afzien met al die heuvels en tegenwind. We hebben diep respect. Wij gaan morgen opweg naar je vorige bestemming. Rome. Maar dan met de auto hoor! Succes met de laatste lootjes, groeten v Keesn en Hanne

• 18 Juni 2009 - 19:39

Dianne:

Fijn dat fietsen he?Ik hoop dat ondanks de kou je volop geniet van de mooie omgeving.Niet te veel van de polser eten anders kom je teveel aan.Succes met je laatste kilometers.Tang boeng en brassa