Dag 8 : Fjerritslev - Hjorring, 84 km - Reisverslag uit Fjerritslev, Denemarken van Herman - WaarBenJij.nu Dag 8 : Fjerritslev - Hjorring, 84 km - Reisverslag uit Fjerritslev, Denemarken van Herman - WaarBenJij.nu

Dag 8 : Fjerritslev - Hjorring, 84 km

Door: Sanne, Lotte en Karin

Blijf op de hoogte en volg Herman

24 Mei 2012 | Denemarken, Fjerritslev

Nu weer een camping met internet, dus hier volgt Hermans eigen verhaal:

Allereerst het goede nieuws: het zal nog twee weken mooi weer blijven in DK, alleen wat de wind gaat doen weet ik niet.

Ik zou nu nog 75 km van Skagen zitten, maar vandaag zou ik ook maar 72 gefietst moeten hebben, het waren er echter 84.
Vanochtend weer eens vroeg op en ik stond dus weer op het openen van de receptie te wachten. Na 8.00 uur dus pas in het zadel en kon ik gaan.
In het eerste bos heb ik een afslag gemist en wist dus niet meer waar ik was, gelukkig gaf de Nokia (GSM) snel een plaatsbepaling, bleek dat ik hierdoor een heel stuk gravel was misgelopen. Vervolgens kreeg ik in Svinklov Klitplantage een paar steile stukjes voor mijn kiezen, een aantal moest ik lopend doen en de fiets voort duwen. In de afdaling naar Slettestrand stond er ineens een hert (ree?) op de weg. Later zou me dit nog een keer overkomen, evenals een hazelworm die zich lag op te warmen op het wegdek. Allemaal heel bijzondere ervaringen.
Van Slettestrand ging het door de duinen (over gravel) naar Tranum strand. Via Rodhus, door een wisselend, maar mooi, landschap naar Blokhus. Hier begon het bijzondere stuk van de dag, vijftien kilometer over het zandstrand naar Lokken. Een loodzwaar stuk dat me anderhalf uur kostte. De harde stukken zand werden ineens verradelijk zacht, waardoor ik meerdere keren dreigde te vallen. Het strand is tegelijkertijd één grote parkeerplaats voor zee en zon aanbidders èn het is de doorgaande weg tussen Blokhus en Lokken. De zon brandt en de wind zit in mijn rug, bijna een aangenaam moment.
Vanaf Lokken was het nog even afzien, een paar gemene klimmetjes en de wind af en toe uit de verkeerde hoek.
Als grote klapper was nog de laatste twee honderd meter naar de camping, die kon ik weer eens gaan lopen en m'n fiets mee omhoog zeulen.
Camping Mollebakken heet tegenwoordig Londstrum of zo. Basic camping met enthousiaste manager.
Al met al weer een geweldige dag, wat is DK mooi, zeker als je de doorgaande wegen ontwijkt. Fietsen blijkt zwaarder dan ik dacht door de korte pittige klimmetjes, het grote aantal gravelwegen (vandaag 32km) en de verraderlijke wind.
(Ik zou inmiddels bijna 36 uur gefietst hebben voor 564km.)
Ik zit voor mijn tent met een halve liter bier en geniet, helaas nog steeds geen polser op.

Totaal aantal kilometers: 564

• 25 Mei 2012 - 18:17

Tineke:

Petje af jongen, het begint beetje strafkamp te worden. Eten dramatisch, geen polser, te veel nare kuitenbijtertjes en een beetje veel wind. vast binnenkort ergens een KRO om eens lekker te eten.
    Je zal zien daar knapt alles van op
    Ik volg je