Dag 7: van Val-de-V. naar Romagne-sous-Montfaucon - Reisverslag uit Romagne-sous-Montfaucon, Frankrijk van Herman - WaarBenJij.nu Dag 7: van Val-de-V. naar Romagne-sous-Montfaucon - Reisverslag uit Romagne-sous-Montfaucon, Frankrijk van Herman - WaarBenJij.nu

Dag 7: van Val-de-V. naar Romagne-sous-Montfaucon

Door: Herman via de mail aan de familie thuis

Blijf op de hoogte en volg Herman

29 Mei 2014 | Frankrijk, Romagne-sous-Montfaucon

Weer 87 km erbij gefietst vandaag.
Vanochtend al vroeg vertrokken van Val-de-Vesle, want ik verwachtte een lange dag tegemoet te gaan. Eerst kwam ik langs voormalig Nauroy (stad volledig weggebombardeerd), vervolgens wat minder pittige heuvels waar weinig over te vertellen valt, behalve dat het ongelooflijk mooi fietsen is geweest.
Pas voor Apremont zag ik de eerste Duitse begraafplaats. Het schijnt veel commotie te hebben gegeven om deze te bouwen, het onderhoud is erg slecht.
Ik ben nu op een hele bijzondere camping en heb zelfs een beetje internet. De camping dame ontving me met heel veel enthousiasme en voordat ik kon vragen om een biertje werd mij deze als welkomstdrankje al aangeboden. Tijdens het schrijven van de rekening blijkt dat er hier ook gekookt wordt voor de gasten. Voor 15 euro krijg ik straks een verrassings 3- gangen diner voorgeschoteld.

Na het eten komt de volgende mail:
Ik heb zo lekker gegeten, paprikasoep met stokbroodje kaas en bieslookbloemetjes.
Veldsla, tomaat, ui en dressing, kabeljauwfilet op een berg vage bonen. Daarbij een glaasje lekkere.....ja LEKKERE Bordeaux.
En als toetje vanille vla met rabarber, met schuimpjes kruim (?) erop.
Kopje koffie toe.
Ik zit heerlijk op een veranda in de ondergaande zon.

Totaal gefietst 476 km

  • 29 Mei 2014 - 21:49

    Marjo:

    Hi Herman wat die vage boontjes ook moge zijn je hebt nu tenminste een goede maaltijd gehad.

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herman

Eind mei begint mijn vijfde grote fietstocht. Vanaf de Belgische kust (Nieuwpoort) zal ik de grenzen/loopgraven van de eerste wereldoorlog volgen tot aan Colmar. Vanaf Colmar zal ik dan langs de Rijn terug naar huis fietsen. Het is in ieder geval de bedoeling om met Karins verjaardag weer thuis te zijn.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 123070

Voorgaande reizen:

22 September 2018 - 12 Oktober 2018

Het land van de rijzende zon

03 November 2017 - 24 November 2017

Thailand en Myanmar

23 Mei 2014 - 13 Juni 2014

Fietsen langs de frontlijn

17 Mei 2012 - 03 Juni 2012

Rondje Denemarken en weer terug naar huis

26 Mei 2011 - 30 Juni 2011

Skagen en terug

30 Mei 2009 - 21 Juni 2009

Napapiiri

06 Juni 2007 - 05 Juli 2007

Rome en Zuid Afrika

Landen bezocht: