Week 2 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Herman - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Herman - WaarBenJij.nu

Week 2

Door: Herman, Karin, Sanne en Lotte

Blijf op de hoogte en volg Herman

03 Augustus 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Dinsdag ; Vandaag Swaziland weer uit, op weg naar St Lucia. Het was een lange dag rijden, ruim 400 km. Vrijwel één lange weg met helaas ook nog 2 omleidingen over gravelwegen. Rond half 4 kwamen we aan bij het nationale park The Greater Saint Lucia Wetlands, waarvandaan het nog drie kwartier rijden was richting onze camping. Ook in dit park hebben we weer zebra’s, kudu’s, gnoes en natuurlijk impala’s gezien. De camping lag aan de kust, dus hebben we voor het donker werd nog even over het prachtige strand gewandeld. Daarna lekker gegeten, yahtzee gespeeld en weer naar bed.

Woensdag ; Vandaag om half 8 al weggereden van de camping in St. Lucia, zodat we een keer vroeg op de volgende camping zouden aankomen. Doordat we zo vroeg waren, hadden we het geluk dat we 4 neushoorns hebben gezien, waaronder één kleine. Dit was dus de vierde van de zogenaamde Big 5 (olifant, neushoorn, leeuw, buffel, luipaard) die we hebben gespot. We hebben buiten het park ontbeten op een parkeerplaats, waar we nijlpaarden dachten te horen, maar dit bleken auto’s te zijn die over een wildrooster reden..
’s Middags stopten we bij een tankstation om uiteraard even te tanken en om te pinnen. We stonden met z’n vieren voor de pinautomaat toen twee ‘vriendelijke’ mannen ons wel even kwamen helpen met geld opnemen, hoewel het allemaal gewoon lukte. Volgens hen moesten het anders, ze drukten de hele tijd op ‘cancel’ zodat Herman opnieuw moest beginnen tot hij z’n pincode weer zou intoetsen. Ze trokken Sanne en Lotte steeds weg om er beter bij te kunnen en kwamen allebei van een andere kant en pakten iedere keer de pas uit de automaat, zodat er zoveel te gelijk gebeurde dat het bijna fout ging. Gelukkig waren we niet zo achterlijk en wel achterdochtig, dus hebben we de transactie afgebroken, zijn opgestapt en hebben we later gewoon op de camping gepind. Rond 12 uur kwamen we hier al aan, het is echt een prachtige camping en schijnt een van de mooiste van Afrika te zijn. We hebben even over de camping gewandeld, toen wat gegeten en daarna richting het strand (dat op 80m afstand ligt) gewandeld. Rond de camping en langs het strand staat het vol extreem mooie Beverly Hills huizen. Het is hier heerlijk weer, zo’n 30 graden en de zon schijnt volop. Morgen hebben we hier nog een rustdag.

Donderdag ; Vandaag de dag uit geroepen tot rustdag.
Rustig aan ontbeten, aangekleed en tegen het middaguur in de auto voor boodschappen en daarna naar Shakaka-land.
We hadden ons echter vergist in de grote afstand (>80 km.) en besloten dat het daarvoor eigenlijk te laat was, dus keerden we terug naar de camping en maakten er een echte rustdag van; lezen, luieren en zwemmen.

Vandaag (vrijdag) ; we zitten nu weer in de Drakensbergen bij Cathedral Peak op een prachtig resort. ’s Middags aangekomen, gezwommen, gelezen, ijsjes gegeten, gezond en veel foto’s gemaakt. We gaan straks weer uiteten want dat kost hier een drol. Voor minder dan 50 euro zit je met z’n vieren uitgebreid a la carte te eten.

• 03 Augustus 2007 - 18:38

KaHeSaLo:

P.S. We hebben zitten eten voor 378 Rand, is ongeveer 38 euro's. Dit voor 4 hoofdgerechten, vier maal desert en drinken.

• 05 Augustus 2007 - 10:18

Dana:

wat ontzettend leuk om jullie verslag te lezen en te herkennen.
    heel veel plezier nog

• 05 Augustus 2007 - 10:20

Dana:

wat ontzettend leuk om jullie verslag te lezen en te herkennen.
    heel veel plezier nog

• 05 Augustus 2007 - 11:39

Jacqueline:

De foto's spreken boekdelen, wat een prachtige vakantie! Ben benieuwd naar de rest... Nog fijne dagen.