Eerste week in Afrika! - Reisverslag uit Lobamba, Swaziland van Herman - WaarBenJij.nu Eerste week in Afrika! - Reisverslag uit Lobamba, Swaziland van Herman - WaarBenJij.nu

Eerste week in Afrika!

Door: Herman, Karin, Sanne en Lotte

Blijf op de hoogte en volg Herman

30 Juli 2007 | Swaziland, Lobamba

We zitten nu in Swaziland, dit is de eerste keer sinds we hier zijn dat we internettoegang hebben. Dus even een kort verslag.

Maandag; 10 uur in het vliegtuig gezeten en veilig aangekomen in Johannesburg, hier hebben we overnacht in een hotel.

Dinsdag; 's morgens vroeg de camper opgehaald en vertrokken richting Loskopdam, naar een erg mooie camping aan het water.

Woensdag; lange dag in de auto, richting Sabie.

Donderdag; weer een dag gereden, maar nu met erg mooie stops (de panoramaroute). Gods Window, Pinnacle, Potholes en de 3 Rondavels. 's avonds aangekomen op onze camping in Swadini.

Vrijdag; onze eerste dag in het Krugerpark. Nog voordat we binnen waren, staken er al 2 olifanten over voor onze camper. Veel beesten gezien, onder andere een leeuw met een aangevreten stinkende buffel, gnoes, impala's, zebra's, giraffes, etc. Overnacht in Satara.

Zaterdag; vroeg op, ontbeten bij een waterplaats, weer veel mooie dieren gezien en zo richting Skukuza gereden. 's Avons op de camping van een buffet gegeten, onder andere Kudu op, was erg lekker.

Zondag; onze laatste dag in het krugerpark. Oog in oog gestaan met een enorme kudde olifanten die bijna door de camper gingen. 's morgens wat gegeten bij een restaurantje in de bush met vervelende aapjes. 's avonds aangekomen op de laatste camping Berg-en-dal, waar nog veel meer van dit soort aapjes zaten.

Vandaag; Gereden richting Swaziland, erg veel moeite moeten doen om de grens over te gaan. Veel formulieren invullen en bij de buurvrouw weer afgeven. Zitten nu op de camping in Mlilwane, waar struisvogels, wrattenzwijnen, kudu's en zelfs NIJLPAARDEN rondlopen! Erg bijzonder allemaal.

We hebben dus een geweldige vakantie en zitten bij elkaar nabij de 1300 foto's en 2 uur film!

Groeten uit Swaziland,
Herman, Karin, Sanne en Lotte.

• 30 Juli 2007 - 15:25

Robin De Schoonzoon:

Vakantiegangers!
    Mooi dat jullie het leuk hebben.
    Bokito nog niet tegen gekomen?
    Mijn vakantie is ook lekker begonnen!

En ik mis jullie en vooral Sanne natuurlijk!

groetjesss, en voor lotte de mossolss
    van Robin

• 31 Juli 2007 - 07:17

Frans En Jacqueline:

Dat is nog eens wat anders dan kamperen in Oostenrijk! Gelukkig heb je een hard dak en niet een linnen doekje (is ook spannend hoor!). Herman, kan je na deze 2 geweldige reizen ooit weer wennen in het gesticht? Het is leuk jullie belevenissen te lezen. Nog veel genieten en tot nog lang niet ziens!
    Groeten, ook van ma van Breemen.

• 31 Juli 2007 - 14:58

Ma:

ik zit nu bij Wicky en Susan is aan het typen.
    hier alles oké.
    mooie vakantie toegewenst!
    groetjes van ons alle.

• 01 Augustus 2007 - 14:44

Anne:

Herman, ik wist niet dat je het in je had ! Geweldig, helemaal naar Rome fietsen. Petra vertelde het me en van Nienke kreeg ik je website en die heb ik nu net helemaal gelezen en de foto's bekeken. En dan nu bijkomen in Afrika ! Gezellig met de dames. Zo te lezen bevalt het goed....voor mij geen wilde beesten...
    Heel veel plezier en geniet ervan.
    A.s. weekend ga ik 4 weken pleite...heerlijk.Kom ge4zond weer terug.
    Hartelijke groeten