Dag 27 Assisi - Narni - Reisverslag uit Narni, Italië van Herman - WaarBenJij.nu Dag 27 Assisi - Narni - Reisverslag uit Narni, Italië van Herman - WaarBenJij.nu

Dag 27 Assisi - Narni

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Herman

02 Juli 2007 | Italië, Narni

Dit was de zwaarste dag van de hele vakantie, alleen maar klimmen, klimmen, klimmen.
Gelukkig is hij bijna in Rome en mag hij zaterdag naar huis,kan hij afkicken en uitrusten.
Het zal wel weer erg wennen zijn in het drukke en vlakke Nederland.
Vandaag heeft hij nog wel genoten van de mooie provincie Umbrië en met name het plaatsje waar hij overnacht, Narni,is erg mooi.

Narni ligt in de Midden-Italiaanse regio Umbrië in de provincie Terni, precies op het geografische middelpunt van Italië. De plaats ligt op een rots hoog boven de rivier de Nera.
Tegenwoordig is Narni een rustig provinciestadje. Het middeleeuwse centrum is rijk aan bezienswaardigheden zoals de 12de-eeuwse kathedraal, het enorme kasteel La Rocca uit de 14de eeuw en de Romeinse souterains onder de kerk Santa Maria in Pensole.
Het geografische middelpunt van Italië ligt precies op de Romeinse brug Ponte Cardona.
Vandaag 100 km gefietst

Totaal aantal fietskilometers : 2213 km

• 02 Juli 2007 - 21:15

Lobu Dzjed:

De Paus doet het in z'n pij, de Hermanisatie van Rome is nabij.

• 03 Juli 2007 - 08:25

Yolande:

Hoi Herman ,je bent er bijna ,geweldig .
    Leuk he dat Karin een vergunning heeft om een wijkfeest te organiseren voor jou terugkomst ,kan je eens lekker in de verf gezet worden , ze kwam om in de party tenten dus dit was wel een goed idee.
    Karin , Marjo en ik vertrekken dan na het opruimen op zondagmiddag rond 15.00 u voor 2 weken richting Potugal ,daar gaan we heerlijk sacraal dansen ,djembe spelen en mantra's schilderen.We zouden altijd al zoiets doen en jij hebt het goede voorbeeld gegeven.
    Je spaart je was nu zeker op voor thuis? Lekker hoor de laatste loodjes en daarna weer eten aan tafel en slapen in een echt bed en hele dagen binnen zitten want 't regent altijd .
    Groetjes ,doe voorzichtig!