The day after - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Herman - WaarBenJij.nu The day after - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Herman - WaarBenJij.nu

The day after

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

05 Juli 2007 | Nederland, Schiedam

The day after

Ineens is het voorbij, ik heb Rome en het Vaticaan bereikt.
Wat een teleurstellende ervaring was Rome :
- Na vier weken fietsen in betrekkelijke rust, zijn er heel veel mensen en auto’s en is er ineens lawaai.
- Als je als éénling op een groot plein staat, te midden van Gods kudde en dat met niemand kunt delen.
Na een afsluitende foto ( staat inmiddels ook op de site ), dwars door de stad naar het station, om zo snel mogelijk de betrekkelijke rust van het vliegveld te zoeken.

Na enkele uren wachten en ondertussen het verbouwen van mijn trouwe ijzeren ros, mocht ik om iets voor 21.00 uur plaats nemen in de Boeing van Transavia, die met een half uur vertraging vertrekt van het Romeinse vliegveld.
Om iets voor 23.30 uur land ik op Zestienhoven en zit mijn pelgrimage er op.

Verrast was ik over het ontvangst comité, de opkomst (ondanks het tijdstip) was hartverwarmend: uiteraard de dames van Breemen en oma, maar ook Frans en Jacqueline en Fred stonden er met een toetertje in hun mond.
Het voordeel van een klein vliegveld is ook de snelle bagage-afhandeling, in zeer korte tijd had ik mijn fiets en plunjezak terug en kon ik door de deur, om mijn dames eindelijk weer te omarmen.
Toen de fiets achterop de auto hing, de parkeerkaarten gekocht waren en we richting Schiedam wilden vertrekken, hoorde ik ineens een kreet : HERMAN!!!!!!!!!……..vol verbazing draai ik mij om en daar komt Arno Pikaart aangelopen, was net aangekomen uit Londen, training voor zijn nieuwe baan.

Nu zit ik weer lekker thuis en heb eindelijk op mijn gemak deze site door kunnen lezen.
Geweldig zijn al de leuke en mooie reacties van jullie allemaal : familie, vrienden, oppasmoeder, collega’s van de OK en urologie, ex- collega’s, buren en ex-buren, vrienden van familie, meester Sven en klasgenoten van Lotte, alle leden, vrijwilligers en families van de korfbalvereniging ODI, leden van de Reitsma club die alweer thuis zijn, alle alter-ego’s en de typetjes van van Kooten en de Bie.

Totaal gefietst : 2343 km, in 137 uur en 10 minuten.

Een kleine selectie van de gemaakte foto's is te zien op: http://hermanvanbreemen.spaces.live.com/

  • 05 Juli 2007 - 16:11

    Rob "Steen":

    Welkom Thuis,
    Nu even met je benen omhoog
    (Als je die tenminste nog stil kunt houden dan....)
    Bij dees verder een goeie vakansie in Suid-Africa gewens, en tot weer zien.

    Groet
    Rob

  • 05 Juli 2007 - 16:21

    Tiana:

    hai, wanneer gaan we samen spinnen?

  • 05 Juli 2007 - 21:12

    Lobu Dzjed:

    De bedevaart is afgerond.
    De midlifedip bedwongen.
    De penopaus is weggetrapt.

  • 06 Juli 2007 - 15:52

    Rob Udo:

    Well Done Herman.

    Ik hoorde dat je een "Smal Bekkie" gekregen hebt.

    Veel plezier met de familie in Zuid Afrika.

    Rob

  • 06 Juli 2007 - 16:52

    Bertus Ververs:

    Hoi Herman
    mooi dat je goed bent aangekomen. ik ben vandaag naar huis terug gevlogen. gisteren ben ik wel overvallen in rome en hebben ze mijn rugzak met alle papieren, pasjes, fotokaartjes gejat. ik ga morgen eens goed je verslagen lezen. je hoort nog van mij
    groeten
    bertus

  • 06 Juli 2007 - 20:28

    C&A:

    Hallo Herman, geweldig je
    tocht volbracht
    gr van de blauwe oversokken in Vlodorp

  • 08 Juli 2007 - 10:57

    Karin:

    Hoi Herman,

    Super dat je het in deze tijd heb volbracht en mooi omte horen hoe je heb ervaren.
    Hier kan je trots op zijn en is iets wat je nooit meer vergeten zal.

    echt super

    gr karin h

  • 08 Juli 2007 - 16:32

    Lotte:

    je bent er weer

  • 10 Juli 2007 - 17:56

    Willy Halim:

    Geweldig Herman!Dit heb ik nooit van jou verwacht.In elk geval petje af van mij.
    Volledig verhaal ben je mij nou schuldig.
    Ik ben heel benieuwd hoe je die oerkracht gehaald hebt!

  • 15 Juli 2007 - 11:39

    Nel & Theo Van Vliet:

    Beste herman (en lieve meiden die zo maar een schat van een man/vader een droomwens laten vervullen)
    ook wij zijn weer thuis ! nadat wij elkaar gedag hadden gezegd (28 juni ?)zijn wij op 7 juli in Bracciano aangekomen (zijn er nadat de zware en de lichte route weer bij elkaar kwamen via Campagnano di Roma heengefietst) Vandaar hebben we Rome 'bezocht'. Veel stelde dat niet voor (hoewel met de zegen van de paus op zondagmorgen) want het was te heet en we wilden naar huis. Ook met Transavia, ook voor 140 euro; de dag voor vertrek geboekt. Thuis konden we er niet in want de buurman die de sleutel had zat in New York ! Gelukkig konden we bij de afhalers slapen (hoewel, ik nog nooit in tentje in eigen tuin heb overnacht) Volgens mijn tellertje hebben wij er 2323 km opzitten. Lyrisch zijn wij over je foto's en Nel zou er graag een behoorlijk partijtje van willen bestellen. Is dat mogelijk (uiteraard tegen betaling), want behalve dat wij het gratis aardbeien plukken en al dat prachtige cultuurgoed laten voor wat het is, vergeten wij ook foto's te maken.
    Eerlijk gezegd zijn wij over het traject zo ongeveer na Verona (mussolini!) niet zo enthousiast:geen al te spectaculair landschap,geen fietspaden,smalle en vaak drukke wegen ook met vrachtverkeer,zwerfafval in de bermen en vaak zeer matig wegdek. Mee eens ? Een uitzondering vonden wij Assisi; wat een leuk plaatsje met die hele aparte religieuze en sprituele sfeer; geen ballentent en een prachtig uitzicht.
    Wij hopen tzt iets van je te horen; mag best na Zuid-Afrika. Hele fijne tijd daar.
    Hartelijke groet,
    Nel & Theo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Schiedam

Rome en Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2009

Nog 13 weken

23 September 2008

Napapiiri,

08 Augustus 2007

de terugreis, iets anders dan gepland

03 Augustus 2007

Week 2

30 Juli 2007

Eerste week in Afrika!
Herman

Eind mei begint mijn vijfde grote fietstocht. Vanaf de Belgische kust (Nieuwpoort) zal ik de grenzen/loopgraven van de eerste wereldoorlog volgen tot aan Colmar. Vanaf Colmar zal ik dan langs de Rijn terug naar huis fietsen. Het is in ieder geval de bedoeling om met Karins verjaardag weer thuis te zijn.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 123350

Voorgaande reizen:

22 September 2018 - 12 Oktober 2018

Het land van de rijzende zon

03 November 2017 - 24 November 2017

Thailand en Myanmar

23 Mei 2014 - 13 Juni 2014

Fietsen langs de frontlijn

17 Mei 2012 - 03 Juni 2012

Rondje Denemarken en weer terug naar huis

26 Mei 2011 - 30 Juni 2011

Skagen en terug

30 Mei 2009 - 21 Juni 2009

Napapiiri

06 Juni 2007 - 05 Juli 2007

Rome en Zuid Afrika

Landen bezocht: