Dag 7 : Bensersiel - Dangast, 95 km - Reisverslag uit Dangast, Duitsland van Herman - WaarBenJij.nu Dag 7 : Bensersiel - Dangast, 95 km - Reisverslag uit Dangast, Duitsland van Herman - WaarBenJij.nu

Dag 7 : Bensersiel - Dangast, 95 km

Door: KaSaLo

Blijf op de hoogte en volg Herman

01 Juni 2011 | Duitsland, Dangast

Elke dag is het voor ons weer verrassend in wat voor vreemde plaats(naam) hij nu weer terecht is gekomen en waar hij doorheen is gefietst. Voor vandaag waren dat Jever, Hooksiel en voor de overnachting voluit: Varel-Dangast.

Het fietsen was wederom grandioos. Hij is alleen een keer hopeloos verdwaald in Wilhelmshavn, waar hij op zoek ging naar het symbool van deze stad, de 'wereldberoemde' Kaiser-Wilhelm-Brücke. Dit is een draaibrug die uit 2 symmetrische delen bestaat en een spanwijdte heeft van 159 meter(zie foto). Helaas is de brug, die al meer dan 100 jaar oud is, aan renovatie toe en stond dus geheel in de steigers.
Het was verder een mooie zonnige dag, maar wel met een frisse noordenwind. Vanavond om 20:00 uur hebben we even gebeld met Herman en toen was het al behoorlijk afgekoeld op de camping.
Iedere avond een halve liter witbier voor het slapen gaan en de vermoeidheid van zo'n kleine 100 km per dag fietsen, zorgen ervoor dat hij 's nachts van de kou geen last heeft en heerlijk slaapt. Waar hij vooral heel blij om is, is dat hij totaal geen problemen heeft met z'n rug (thanx dr. Walchenbach).

Totaal aantal kilometer: 682

• 01 Juni 2011 - 20:12

Karel Van Schie:

Hoi Herman

ik lees elke avond trouw het verslag. Erg leuk om jouw avonturen te volgen. Wat gaat het goed zeg! je bent echt een topper.
    Geniet ervan en van je witbier en wees voorzichtig met de komkommer

groeten

de 4-schietjes

• 01 Juni 2011 - 20:46

Silvia Vd Salm:

Hoi Herman,

Je hebt er lweer aardig wat km-s opzitten. Ik gah te bijhouden. Heel veel plezier!!

Groetjes,
    Sillie

• 02 Juni 2011 - 07:24

Tineke:

Door werk en andere beslommeringen gisteren niet gelezen en dan merk je als lezertje dat je toch van slag raak............ nu al verslingerd aan
    "de spannende avonturen door komkommerland"
    Blij te lezen dat de rauwkost hem niets doet en Herman zich moeiteloos opoffert met de brat und andere wursten............ Respect!
    Hou het droog jongen en vogels in de natuur kan je alleen verdrijven met een BBQ (ook lekker)

• 02 Juni 2011 - 15:52

Amke:

Hoi Herman. Van Rob S. eindelijk het juiste adres. Fijn te horen dat het goed met je gaat. Met je rug, het bier en blijkbaar ook met je blaas. Hou je de plaatsnamen zo nog wel uit elkaar? Hoeveel kilometers moeten het er worden? Ik heb bewondering voor je.
    Groetjes Amke