Dag 14: Ribe - Padborg, 97 km - Reisverslag uit Padborg, Denemarken van Herman - WaarBenJij.nu Dag 14: Ribe - Padborg, 97 km - Reisverslag uit Padborg, Denemarken van Herman - WaarBenJij.nu

Dag 14: Ribe - Padborg, 97 km

Door: KaSaLo

Blijf op de hoogte en volg Herman

08 Juni 2011 | Denemarken, Padborg

Zoals hij gisteren al aan ons door sms-te is hij vandaag aan de terugweg begonnen. In plaats van naar het noordwesten is hij naar het zuidoosten gefietst (weg van de kust). Een fijne tocht dwars door het bos en over heuvels, om na 60 kilometer in Rodekro aan te komen. Omdat het fietsen zo lekker ging besloot hij nog een stuk door te trappen. Ook dat ging prima tot het pad na 8 kilometer veranderde in een grindpad en even later barstte er ook nog een noodweer los. Dit geheel duurde 36 km. Toen was hij in Padborg, waar hij op zoek ging naar de camping.......die had hij al rap gevonden, helaas was er niemand te bekennen (Mittagsruhe??). Dan maar op zoek naar het hostel van Padborg.....dat stond te koop! Toen maar weer terug naar de camping waar inmiddels iemand in het kantoortje aanwezig was. Gelukkig was het nu ook gestopt met regenen en kon hij z'n tent op gaan zetten. Even later brak er weer een noodweer los en bleek de tent in een kuil te staan......Herman heeft nu (net als thuis) een waterbed!

Padborg ligt nog net in Denemarken, een paar kilometer van de duitse grens. Morgen is hij weer in Duitsland en kan z'n deense kronen weer omwisselen tegen de ons bekende euro's.

Totaal aantal kilometer: 1307

• 08 Juni 2011 - 19:24

Karin R:

Hey Herman,

Hou vol, lekker blijven trappen.

Groetjes Kaar

• 08 Juni 2011 - 19:24

Lotte.:

Jammer dat je het opgeeft maar ik vind het ook wel weer leuk dat je terug komt. Ik mis je wel hoor lieve Papa.

xx

• 08 Juni 2011 - 20:47

Monica:

Hai Herman,
    Ondanks jouw (verstandige) besluit de terugweg al te hervatten, willen wij (Bert en ik) onze waardering uiten voor jouw prestatie!
    Zwemmen in een zwembad is toch fijner dan in een tent?????
    Monica en Bert

• 08 Juni 2011 - 20:49

Moedermina:

er is moed voor nodig als het minder gaat kanjer ma.