Dag 11: Hals - Viborg, 100 km - Reisverslag uit Viborg, Denemarken van Herman - WaarBenJij.nu Dag 11: Hals - Viborg, 100 km - Reisverslag uit Viborg, Denemarken van Herman - WaarBenJij.nu

Dag 11: Hals - Viborg, 100 km

Door: Sanne, Lotte en Karin

Blijf op de hoogte en volg Herman

27 Mei 2012 | Denemarken, Viborg

Vanmorgen om 9:30 uur kregen we de eerste SMS al binnen:
"Ik heb al 30 kilometer gefietst en zit nu te ontbijten met oud brood en Nescafe".

Halverwege de middag bereikte hij z'n overnachtingscamping, waar hij ook weer over internet bleek te beschikken.
Hij stuurde ons een mail, die we hierbij plaatsen en een lekkere foto van een echte deense polser:

"Gisteravond lag ik om 20:30 uur al te slapen, gevolg vanochtend om 7:30 uur al op de fiets. Overal nog erg stil. Heerlijk gefietst tot Kongerslev, daar dacht ik dat de wind mij parten speelde, maar ik fietste op een oude spoorlijn en later had ik pas door dat deze een heel erg 'vals plat' had.
Rond half tien zat ik op dertig kilometer en werd het tijd voor een ontbijtpiknik met Nescafe en oud brood. Daarna weer fris en fruitig op de fiets.
Het hoogtepunt van de dag was toch wel het intieme contact met een jonge blonde deense, dat kwam door onze botsing, waarbij zij liefelijk haar valhelm in mijn bovenarm drukte (gelukkig verder geen schade).
Bij Hadsund even op een bankje zitten genieten van het Mariagerfjord. Vanaf dit punt werd het een zware route, constant korte pittige klimmetjes in de volle zon. Dit zou zo de laatste 55 kilometer blijven. Was je eindelijk boven daalde je weer even, om vervolgens weer te moeten klimmen (ik heb mijn fiets met regelmaat naar boven geduwd). Uiteindelijk bij camping Vammen aangekomen via een dalend gravelpad, wat betekent dat ik morgen mag beginnen met klimmen/duwen.
De camping is van het softe soort, 's avonds samen muziek maken en mij werd ook gevraagd wat voor instrument ik bespeelde.

NB:
Het accident met de deense heeft toch wel een deuk opgeleverd........ in mijn blik eten voor vanavond (iets van hachee met puree,was goed te eten, broodje erbij en smullen)".

Totaal aantal kilometers: 858

• 27 Mei 2012 - 19:17

John:

Hoi, leuk om te lezen dat het met pieken en dalen prima gaat. Graag de volgende keer een photo van die "Deense" ipv dat kromme ding tussen een kadetje,

Groeten,
    John

• 28 Mei 2012 - 12:51

Monica:

begrijp nu waarvoor je het allemaal doet na het zien van die mooie foto!
    Zet'm op!
    Groetjes, Monica