Dag 12: Viborg - Bryrup, 99 km - Reisverslag uit Bryrup, Denemarken van Herman - WaarBenJij.nu Dag 12: Viborg - Bryrup, 99 km - Reisverslag uit Bryrup, Denemarken van Herman - WaarBenJij.nu

Dag 12: Viborg - Bryrup, 99 km

Door: Sanne, Lotte en Karin

Blijf op de hoogte en volg Herman

28 Mei 2012 | Denemarken, Bryrup

Alweer een mooie, warme fietsdag met veel klimmetjes en afdalingen.
Een harde westenwind, maar daar heeft hij gelukkig niet zoveel last van.

Het gebied rond Silkeborg is heuvelachtig. Hier bevindt zich ook de "Himmelbjerget", deze heuvel heeft een hoogte van 147 meter en is één van de hoogste punten van Denemarken.
Deze heuvel is een populaire bestemming vanwege z'n prachtige natuur en adembenemende vergezichten. Bovenop de heuvel staat een 25 meter hoge toren, opgericht ter ere van Koning Frederik VII, die een belangrijke rol speelde bij het van kracht worden van de eerste deense grondwet in 1849.


Herman heeft ongewild nog voor een schokkende ervaring gezorgd op deze camping:
" Stiekem wilde ik mijn fietsbroek verwisselen voor een gewone korte broek en omdat dat met zo'n klein tentje altijd erbuiten moet gebeuren, scan ik goed de omgeving af. Ik zag niemand en dacht: nu kan het wel ff snel.
Maar wanneer ik net in mijn blote kont sta...........gegil vanaf de glijbaan.... oeps die had ik net gemist".

Totaal aantal kilometers: 957

  • 28 Mei 2012 - 20:05

    Jacqueline:

    Ha Herman,

    Gelukkig ben je na deze escapade niet van de camping afgedonderd!
    Je gaat weer als de brandweer, en fijn dat je het zo naar je zin hebt!

    Veel fietsplezier nog ...

  • 29 Mei 2012 - 16:09

    Karel Van Schie:

    Dat zeggen ze allemaal bij het verwisselen van een broek. Leuk avontuur zeg. De tocht gaat lekker, zoals ik elke dag lees. Ik leef met plezier met je mee.

    Groeten, succes en sterkte

    De schietjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Bryrup

Herman

Eind mei begint mijn vijfde grote fietstocht. Vanaf de Belgische kust (Nieuwpoort) zal ik de grenzen/loopgraven van de eerste wereldoorlog volgen tot aan Colmar. Vanaf Colmar zal ik dan langs de Rijn terug naar huis fietsen. Het is in ieder geval de bedoeling om met Karins verjaardag weer thuis te zijn.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 123317

Voorgaande reizen:

22 September 2018 - 12 Oktober 2018

Het land van de rijzende zon

03 November 2017 - 24 November 2017

Thailand en Myanmar

23 Mei 2014 - 13 Juni 2014

Fietsen langs de frontlijn

17 Mei 2012 - 03 Juni 2012

Rondje Denemarken en weer terug naar huis

26 Mei 2011 - 30 Juni 2011

Skagen en terug

30 Mei 2009 - 21 Juni 2009

Napapiiri

06 Juni 2007 - 05 Juli 2007

Rome en Zuid Afrika

Landen bezocht: