Dag 12: Viborg - Bryrup, 99 km - Reisverslag uit Bryrup, Denemarken van Herman - WaarBenJij.nu Dag 12: Viborg - Bryrup, 99 km - Reisverslag uit Bryrup, Denemarken van Herman - WaarBenJij.nu

Dag 12: Viborg - Bryrup, 99 km

Door: Sanne, Lotte en Karin

Blijf op de hoogte en volg Herman

28 Mei 2012 | Denemarken, Bryrup

Alweer een mooie, warme fietsdag met veel klimmetjes en afdalingen.
Een harde westenwind, maar daar heeft hij gelukkig niet zoveel last van.

Het gebied rond Silkeborg is heuvelachtig. Hier bevindt zich ook de "Himmelbjerget", deze heuvel heeft een hoogte van 147 meter en is één van de hoogste punten van Denemarken.
Deze heuvel is een populaire bestemming vanwege z'n prachtige natuur en adembenemende vergezichten. Bovenop de heuvel staat een 25 meter hoge toren, opgericht ter ere van Koning Frederik VII, die een belangrijke rol speelde bij het van kracht worden van de eerste deense grondwet in 1849.

Herman heeft ongewild nog voor een schokkende ervaring gezorgd op deze camping:
" Stiekem wilde ik mijn fietsbroek verwisselen voor een gewone korte broek en omdat dat met zo'n klein tentje altijd erbuiten moet gebeuren, scan ik goed de omgeving af. Ik zag niemand en dacht: nu kan het wel ff snel.
Maar wanneer ik net in mijn blote kont sta...........gegil vanaf de glijbaan.... oeps die had ik net gemist".

Totaal aantal kilometers: 957

• 28 Mei 2012 - 20:05

Jacqueline:

Ha Herman,

Gelukkig ben je na deze escapade niet van de camping afgedonderd!
    Je gaat weer als de brandweer, en fijn dat je het zo naar je zin hebt!

Veel fietsplezier nog ...

• 29 Mei 2012 - 16:09

Karel Van Schie:

Dat zeggen ze allemaal bij het verwisselen van een broek. Leuk avontuur zeg. De tocht gaat lekker, zoals ik elke dag lees. Ik leef met plezier met je mee.

Groeten, succes en sterkte

De schietjes