Dag 9: van Verdun naar Vigneulles-les-Hattonchatel - Reisverslag uit Vigneulles-lès-Hattonchâtel, Frankrijk van Herman - WaarBenJij.nu Dag 9: van Verdun naar Vigneulles-les-Hattonchatel - Reisverslag uit Vigneulles-lès-Hattonchâtel, Frankrijk van Herman - WaarBenJij.nu

Dag 9: van Verdun naar Vigneulles-les-Hattonchatel

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Herman

31 Mei 2014 | Frankrijk, Vigneulles-lès-Hattonchâtel

Vandaag 70 kilometer gefietst. Een mooie dag, prachtig landschap en heerlijk gereden.
Het traject startte met een grindpad om Verdun uit te komen.
Daarna heeft hij het Ossarium van Douamont bezocht. In dit monument bevinden zich de resten van 130.000 ongeïdentificeerde Franse en Duitse soldaten. Zij zijn allen gesneuveld tijdens de slag om Verdun gedurende de eerste Wereldoorlog.

De rit ging weer over heuvels, door dalen en bossen. In de bossen ziet hij met regelmaat reeën, vosjes en zelfs een ijsvogeltje. Het is er heel stil. Hij komt sporadisch een andere fietser tegen.

Vlak voor z'n eindbestemming nog een enorme klim van 100 meter moeten maken naar Hattonchatel. Dit is gelegen op een hoogvlakte ( een puist in het landschap) met uitzicht op het prachtige Lac de Madine.
En aan dit meer ligt de camping waar hij, heerlijk moe en tevreden, kan terugkijken op alweer een zeer geslaagde dag.

Totaal gefietst 603 km.

• 31 Mei 2014 - 22:46

Tineke Smith:

Hoewel al jaren terug, kan ik mij herinneren hoe indrukwekkend. Al die schedels en botten. Je bent alweer een week onderweg, ik ben benieuwd hoe je het vind deze rustige weg langs graven en monumenten. Op de buienradar wel goede berichten. Veel plezier met de volgende dagen