Dag 10: van Vigneulles naar Vic-sur-Seille, 89 km - Reisverslag uit Vic-sur-Seille, Frankrijk van Herman - WaarBenJij.nu Dag 10: van Vigneulles naar Vic-sur-Seille, 89 km - Reisverslag uit Vic-sur-Seille, Frankrijk van Herman - WaarBenJij.nu

Dag 10: van Vigneulles naar Vic-sur-Seille, 89 km

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Herman

01 Juni 2014 | Frankrijk, Vic-sur-Seille

Alweer een geweldige fietsdag, weinig wind en licht bewolkt.
Het spannendste onderdeel van de dag was: 'kom ik een winkel tegen waar ik wat te eten kan kopen?'

Na 51 kilometers belandt hij in het dorpje Nomeny, midden in een dorpsfeest. Het dorpsfeest was ter ere van het plaatselijke saucijzenbroodje, Foire au Paté Lorraine. Er stonden 5 kramen waar deze gemaakt worden en 5 andere kramen werden bevolkt door Afrikanen die o.a. petten van spijkerstof met heel veel bling-bling verkochten. Toevallig is Herman even tevoren zijn pet kwijtgeraakt, maar toch geen bling-bling pet gekocht.
In dit dorpje kwam hij ook de laatste supermarkt tegen voor de komende 80 km.

Uiteindelijk kwam hij na 89 km terecht in Vic-sur-Seille op een camping die tevens ruimte biedt aan dagrecreatie. Aan het meer wordt heel uitgebreid gepicknickt door Franse families.

Een mooie dag, heerlijk gefietst. De weg is glooiend en leidt langs korenvelden en door kleine dorpjes, waarvan sommigen erg uitgestorven lijken.

Totaal gefietst 692 kilometer