Dag 6 Brohl Lutzing - St.Goar zur Loreley - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Herman - WaarBenJij.nu Dag 6 Brohl Lutzing - St.Goar zur Loreley - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Herman - WaarBenJij.nu

Dag 6 Brohl Lutzing - St.Goar zur Loreley

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Herman

11 Juni 2007 | Duitsland, Berlijn

Vandaag was een beetje een rustdag en heeft hij "slechts" 78 km gefietst.Hij startte met 2x een flinke hoosbui en verder bleef het lekker fietsweer.
Koblenz werd vereerd met een bezoek en, volgens het dagelijkse sms-bericht, is dit een hele mooie stad.
Herman is voor vandaag gestopt in het dorpje St.Goar zur Loreley en heeft dan ook vanaf de camping uitzicht op de beroemde rots "de Loreley".

Dan nu even wat algemene ontwikkeling :
De Loreley of Lorelei is een 132 meter hoge rots langs de Rijn tussen Koblenz en Wiesbaden bij Sankt Goarshausen, waar veel schepen zijn verongelukt door een gevaarlijke stroming.
Volgens een legende zou boven op de rots een zingende nimf met gouden haren zitten die met haar gezang de schippers afleidde, waardoor ze tegen deze rots voeren. Dat is dus hetzelde thema dat ook bekend is van de Sirenen uit de Odyssee.

Totaal aantal fietskilometers : 564 km

• 11 Juni 2007 - 17:24

Nienke :

Dat wordt dus verder fietsen met oordoppen in. Laat je niet verleiden, Herman.
    We vinden het helemaal geweldig wat je doet.
    Hopelijk blijft het niet de hele reis regenen
    Groeten van ons allemaal

Nienke

• 11 Juni 2007 - 20:17

Sanne:

JIPPIE. ;)

tijd voor een berichtje van je dochter
    ben benieuwd of je het nog een beetje redt en of je nog steeds zulk slecht weer hebt..
    laat je niet verleiden door een of andere del met gouden haren,
    want thuis wacht myn mama nog steeds met smart op haar jonge adonis!

afgelopen vrydag mn ANW-les gegeven, en afgesloten met een 8+ !

morgen laatste vaccinaties voor zuid-afrika halen.
    liefs & sterkte,
    Sanne.

ps. al vele kilo's verloren onderweg? :)

• 11 Juni 2007 - 20:23

C&A:

Hallo Herman 58, je schiet o met je fiets tocht. Wij zijn zaterdag na een paar regenbuien thuis in Brabant aan gekomen
    mmoie fiets tocht en fijn die blauwe zadel hoesjes! gr C&A
    Cafe Vlodrop

• 12 Juni 2007 - 18:22

Fred En Tineke:

Héé Hermann, da bist du alwieder am Rhein.
    Op de kaart maar zo'n klein stukje , maar jeetje al bijna 600 km in de benen,
    Dat doen we je niet na ( zo-ie-zo nie)

Fred is trots op je en ich schliess mich an