Dag 17 Prad - Nalles - Reisverslag uit Rome, Italië van Herman - WaarBenJij.nu Dag 17 Prad - Nalles - Reisverslag uit Rome, Italië van Herman - WaarBenJij.nu

Dag 17 Prad - Nalles

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Herman

22 Juni 2007 | Italië, Rome

Alweer een gouwe dag en 72 km dichter bij zijn einddoel Rome.
Hij ligt bijna 1 week voor op zijn schema en als dit zo blijft is hij van plan om zijn ticket om te zetten en eerder dan 11 juli naar huis te komen.
Herman is nu in het dorpje Nalles, dit ligt ongeveer halverwege de weg van Merano naar Bolzano.
Het is er warm en gelukkig ook weer droog,wel waait het er behoorlijk en heeft hij,net als thuis,ook altijd tegenwind. Een mooie landelijke omgeving met veel appelbomen en schitterende wegen.

Bijna dagelijks komt er wel weer een brief van Herman over de post,degene die we vandaag ontvingen heeft hij afgelopen dinsdag geschreven, dus dat is best snel.
Al een aantal keren vertelt hij over een naamgenoot, Herman uit België, een zeer krasse 80-plusser!! die samen met zijn vrouw ook op de fiets aan deze onderneming bezig is.Geweldig vind ik dit! Zij zijn 's morgens al vroeg op weg, wat ook wel nodig is , want ze verdwalen regelmatig. Onze Herman rijdt ze dan in de loop van de dag achterop en wijst ze dan weer de goede kant op. Vervolgens rijdt hij dan door naar de volgende camping en als hij zich dan geïnstalleerd heeft (tent opgezet, de was gedaan en gekookt) komen daar dan de belgische Herman + echtgenote aangefietst. De volgende dag herhaalt zich het ritueel weer.
Ook nog een leuk stukje uit deze brief is dat hij,nadat hij alles gedaan had, nog even snel het dorp in wilde fietsen, op zijn fiets stapte en zich toen realiseerde dat zijn was ( die ene onderbroek, fietsbroek en sokken) aan een waslijntje tussen fiets en tent hing. Zie ook 1 van de foto's.
Vandaag 72 km gefietst

Totaal aantal fietskilometers : 1412 km

• 22 Juni 2007 - 19:51

Dana:

Hermy , fantastisch jongen, dat jij die oudjes zo help, zeker in de hoop dat als jij zo oud bent en het weer op je heupen krijg, je ook zo'n "frisse" bijna 50ger tegen komt die jou dan helpt? Als je zo voor op schema loopt , zou ik als ik jou was even doorfietsen naar Napels, want je weet het hé ;eerst Napels zien en dan........ .(b.v. naar huis vliegen).
    Heel veel plezier nog en niet te veel afvallen.

Liefs Dana.

• 22 Juni 2007 - 19:54

Dana:

En dames van het thuisfront ; heel erg goed zoals jullie de site up to date houden, mijn complimenten.
    Sorry Herm, moest er even bijgezet worden.

• 22 Juni 2007 - 20:02

TIBBE:

Ja ja jongen, wij hier boven zien je gaan pas je wel op dat je benen niet net zo slank als de mijnen worden ?
    volgende "passo" kijken we eens goed naar die kuite . dobbe en ik

• 22 Juni 2007 - 20:23

Margot:

We hebben veel bewondering voor je en we vinden het heel erg leuk dat we op deze manier mee kunnen genieten van je reis en alle bezienswaardigheden!!!

• 22 Juni 2007 - 21:02

Fraja Drohu:

Fietsen is een vorm van mediteren
    Want op het ritme van de benen
    Kun je heerlijk mantra’s repeteren
    Dat houdt de geest goed bezig
    En het lichaam blijft presteren
    Een wandelaar gebruikt een potje vet
    De soldaat loopt op rats, kuch en bonen
    Terwijl de boeddhist z’n zinnen verzet
    Door ommanipadmehum te dromen
    De hermantra die onze held gebruikt
    Aldoende zich langs bergen te verzetten
    Is er een die naar koffie ruikt
    Met honderd identieke coupletten
    Maar om de afstomping te bedwingen
    Kan zijn trouwe achterban
    Er wellicht een paar nieuwe bij verzinnen

• 22 Juni 2007 - 21:15

Bertus Bultrug:

Heeee Herman, ik weet er een.

Ik hep het potje kettingvet op me zadeldek gezet. Ik hep het potjepotjepotje kettingvet al op me zadeldek gezet. Jajaja eerste koeplet

Goed he?

• 23 Juni 2007 - 07:45

Yolande:

Hoi Herman , goed om te lezen dat je ook je sokken wast. Worden de boorden niet erg wijd als je ze op je hoofd draagt. Leuke foto wel ,staat je goed die piratenlook.
    Gr Yo

• 23 Juni 2007 - 09:30

Agéth:

Hoi Herman,

Helemaal geweldig hoor! Leuk om je op deze manier nog een beetje te kunnen volgen! Ennuh Karin, de tekst leest lekker weg ...misschien nog een boek hierna? hihi :-)

Vanaf nu zal ik elke dag even meelezen!

groetjes Agéth