Dag 16 Ried - Prad - Reisverslag uit Rome, Italië van Herman - WaarBenJij.nu Dag 16 Ried - Prad - Reisverslag uit Rome, Italië van Herman - WaarBenJij.nu

Dag 16 Ried - Prad

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Herman

21 Juni 2007 | Italië, Rome

Zoals iedereen kan zien aan de vlag bij vandaag,is Herman in Italië aangekomen.
Dat wordt vanaf nu dus niet meer zelf aanklooien op z'n 1-pits kooktoestel, maar......pizza's en pasta's!

Vanmorgen om 4:45 uur is hij al opgestaan om de grote hitte te vermijden.Wat hij toen nog niet wist was dat het met de hitte wel mee zou gaan vallen, maar met de regen niet!
Om 6:30 uur zat hij op z'n fiets en kon hij aan de etappe over de Resschenpass beginnen.
Voordat je in Nauders bent krijg je nog een weg met 11 haarspeldbochten, totaal 6 km met een stijgingspercentage van 7%. In Nauders nog een laatste bak oostenrijkse kaffee en daarna een lange valse klim,in de stromende regen,naar de echte pas. Dan zit je op een hoogte van 1520 meter. Hier is ook de grens met Italië.Je fietst hier langs een stuwmeer,het Reschenmeer. Dit meer is zes kilometer lang en is op de breedste plekken één kilometer breed.
Het stuwmeer ontstond in 1950 na de bouw van een stuwdam tussen 1948 en 1950.
Als gevolg van de dam kwamen het oorspronkelijke dorp Graun en een groot deel van Reschen onder water te staan. 163 huizen werden afgebroken en 523 hectare land werd onder water gezet.De kerktoren van het ondergelopen dorp steekt nu nog steeds boven de waterspiegel uit. (zie foto's)

Ondanks het weer, was het een geweldige rit,de klim zelf was wel zwaar, maar goed te doen.Zijn snelheid lag op 6 km in 2 uur.
Verder mailde hij dat hij genoten heeft van fantastische uitzichten en een spectaculaire afdaling van vele kilometers naar Prad.
De camping in Prad is een zeer luxe met meerdere badkamers, een zwembad en een sauna.
Vandaag 78 km gefietst

Totaal aantal fietskilometers : 1340 km

PS. VAN DE ONTVANGEN CDROM VAN HERMAN, HEBBEN WE EEN PAAR FOTOS ONLINE GEZET! (KIJK BIJ FOTO'S)

• 21 Juni 2007 - 20:40

Henny:

hoi Herman
    ik vind het een prestatie waar je nu al trots op mag zijn.

• 21 Juni 2007 - 21:10

Sven Lispet:

Hoi Herman
    ik word op school helemaal op de hoogte gehouden door Lotte. Vandaag vertelde ze over je site. Werd er toch wel even nieuwsgierig door. Ik vind het een hele prestatie zo'n tocht! Nog een 'klein' stukje..Geniet ervan en succes.
    Groetjes Sven (St. Jozef)

• 21 Juni 2007 - 21:43

Marjo:

Hoi Herman
    Het is leuk om te lezen dat je zo van je fietstocht geniet ook al is het af en toe wel zwaar maar wat je tot nu gepresteerd hebt is geweldig.
    Petje af hoor.
    Zo zie je maar hoe snel het weer in de bergen om kan slaan.

Veel fietsplezier

Marjo

• 21 Juni 2007 - 22:04

Lobu Dzjed:

Italia, La Dolce Vita, carpediemen met hoog Bertolliegehalte.

• 21 Juni 2007 - 22:12

Fraja Drohu:

De boomgrens voorbij
    Moet hij eraan geloven
    Met diepe dalen aan weerszij
    Klimt de wielganger naar boven
    Daar stilstand achteruitgang is
    Gaan alle registers open
    De chemiefabriek wordt opgestart
    En fietserman wordt muscleman
    Het lichaam, tot op de pees getart
    Dwingt de geest tot doortrapdrang
    En dan komt dat magische moment
    Dat elke sportman kent
    De blik wordt oneindig,
    Het verstand gaat op nul
    Hij voelt zich plotseling geinig
    De klieren maken prettig spul
    Z’n hart wordt een turbine
    Hij is een adrenalinator
    Een endorfinenmachine
    Een levende vibrator
    Hij trilt van energie
    Crankzinnig van euforie

Luctor et Emergo

• 21 Juni 2007 - 22:45

A & P Nushaar:

Een levende vibrator... Da's een interessante gedachte.

Voel jij je ook zo Herman?

Succes met je pelgrimage en wees mild voor het zitvlees.

Groetjes,

Arie en Pieter.

• 22 Juni 2007 - 06:13

John Boender:

He geniet van de pasta en pizza, gelukkig heb je het noodweer daar overleefd. Nog een paar heuveltjes en dan dat stukkie naar de paus.................Toch!!!

Groetjes,
    John

• 22 Juni 2007 - 07:07

Marjavv@xs4all:

Hee Herman,
    Hoorde vandaag van Moon van de site. Was redlijk op de hoogte via Lotte. Vind het zo'n indrukwekkende onderneming van je!! Dat je daar nu in je eentje door die bergen fietst, ongelooflijk!
    Nauders en de Reschenpas kennen we maar al te goed.Schitterende natuur. Geniet ervan en ook een beetje sterkte voor de offmomenten.
    Groetjes en bewondering van Marja en familie.xxx

• 22 Juni 2007 - 07:24

Amke:

Goedemorgen Herman, vandaag vrijdag 22 juli, is er weinig te doen op de OK, dus heb ik even tijd om alle informatie rond jou reis door te nemen. Mooie foto's van de kampingplaatsjes, als ik ze zie voel ik een vaag gevoel van heimwee naar vroegere tijden. Niet slecht om de berg op te gaan met 3 km per uur, want als je loopt gaat het niet veel sneller, zeker als het warm is. Heb je italiaans voor onderweg wel bij je? En is de bewegwijzering nog steeds zo matig in Italië. (15 minuten later)Zo even een patiënt in slaap gemaakt. Rob Udo en Ab verkopen op het moment crocks, je weet wel van die felgekleurde klompen voor 10 euro per paar. Je moet snel zijn als je ze ook wil hebben, het loopt volgens hen als een trein. Tiana Pauw komt ook nog even binnen lopen. Gaat goed met haar, is een zelfstandige vrouw geworden. Veel succes vandaag en groet de paus van mij als je hem ziet.
    Dag, Amke

• 22 Juni 2007 - 15:06

Marianne:

Hoi Herman
    Vind het geweldig dat het fietsen zo goed gaat. Nu al in Italie. Lees alles met veel plezier.
    Misschien ben ik diep in mijn hart wel een beetje jaloers op je.
    Hoop dat mijn fietstocht in de Lanquedoc
    ook zo goed gaat.
    Groetjes van Marianne

• 22 Juni 2007 - 19:49

Fred :

herman ik ben trots op je.
    je gaat wel erg hard.
    Je kan ook nog een stukje door i.p.v een week eerder naar huis.
    Zuid Afrika is nu niet meer ver weg .
    Groetjes FRED