Dag 23 Ferrara - Ravenna - Reisverslag uit Ravenna, Italië van Herman - WaarBenJij.nu Dag 23 Ferrara - Ravenna - Reisverslag uit Ravenna, Italië van Herman - WaarBenJij.nu

Dag 23 Ferrara - Ravenna

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Herman

28 Juni 2007 | Italië, Ravenna

Om 8:30 uur vanmorgen kon ik Herman al een SMS sturen dat het gelukt is zjn terugvlucht te vervroegen. In plaats van woensdagavond 11 juli mag hij zaterdagochtend 7 juli al naar huis.
Een mooie datum voor een speciale dag : 07-07-07.

Hij is nu in Ravenna, het was een lange, zware dag met harde tegenwind.
Omdat hij in Ravenna zelf, langs de route, geen camping tegenkwam heeft hij voor een Bed & Breakfast gekozen, bij een oud stel dat alleen maar italiaans spreekt. Een buurman heeft geholpen met vertalen.
Hij is nu nog slechts 445 km verwijderd van Rome en voor deze afstand heeft hij nog 8 dagen.

RAVENNA
Ravenna, aan de noordoostkust van Italie, beleefde een hoogtepunt onder de regering van de Byzantijnse keizer Justinianus, van 1 augustus 527 tot 13 november 565. Hij wordt ook wel beschouwd als de laatste Romeinse keizer.
Geen middel bleef onbeproefd om de stad een groots aanzien te geven.
De indrukwekkende pracht straalt nu nog van de monumenten af.
Dankzij Ravenna kunnen wij ons een beeld vormen van de rijkdommen die ooit gewoon waren in het gehele Byzantijnse Rijk. In de achtste en negende eeuw immers werd in het Byzantijnse Rijk veel van de beeldtraditie van de vroege christelijke kerk verwoest. Maar omdat Ravenna relatief een afgelegen stad binnen het keizerrijk vormde, is Ravenna aan deze vernielzucht ontsnapt.

Vandaag 101 km gefietst

Totaal aantal fietskilometers : 1876 km

• 28 Juni 2007 - 17:59

Ineke:

goh Herman fijn dat alles naar wens verloopt.Lotte zal helemaal wel blij zijn dat je eerder naar huis komt. groetjes en nog veel goede kilometers.Ineke en Han

• 28 Juni 2007 - 19:32

Tamarreke:

Typisch Herman: als het einde in zicht is gaat ie nóg harder, hihi. Als je zegt dat ze wat te eten aan boord van het vliegtuig hebben, dan is 7-7 nog te laat.

Herman, zet 'm op, de laatste loodjes!!!

• 28 Juni 2007 - 20:09

Yolande:

Hoi Herman ,wat een zwart gat loert mij aan als jij straks weer bezit hebt genomen van je harem.
    Door deze site heb ik het zo druk gekregen ..als reactie op m'n verzoek om een stukje jurk vd pope zijn er inmiddels dozen met kantjes en bandjes binnengestroomd ,mensen scheuren hun textiel aan flarden om mij te plezieren..heel fijn. Ik heb ook een paar paarse klompen besteld via deze site ,maat 45 ,maar die zijn nog niet binnen
    Ik ben gans gelouterd en ga heel creatief worden.Ik bid nu ook dgls 2x n rondje rozenkrans en 6 wees gegroetjes omdat ik maandag nd orthopeed mag ,Mar gaat mee voor de ondersteuning en ik bereid mij voor op n broodje meniscus.
    Ik ga nu even de partytent afsoppen ,Karin heeft er nu al een stuk of 6 te pakken ,leuk hoor een geheel verzorgde barbecue voor alle vrienden en bekenden als jij thuis komt en een compilatie van 3000 foto's.Waarschijnlijk pak jij nu niet meer dgls je schotelantenne uit want bijna thuis,zal ik nog een samenvatting opsturen van GTST ?

Kanjer ,succes weer,groetjes van ons

Zevenenzeventig koningen
    Zevenenzeventig keizers
    Zevenenzeventig jaar Gothische bezetting

Rome zien en dan…

Op 7-7-7 veilig thuiskomen.