Dag 22 Montagnana - Ferrara - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Herman - WaarBenJij.nu Dag 22 Montagnana - Ferrara - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Herman - WaarBenJij.nu

Dag 22 Montagnana - Ferrara

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Herman

27 Juni 2007 | Italië, Ferrara

Voor het eerst sinds 3 weken weer eens in een echt bed geslapen ipv op een self-inflating slaapmat, is hem heel goed bevallen.Hij werd al bijtijds uitgerust wakker en zat alweer vroeg op de fiets. Het vervolg van de rit door de Povlakte was niet zo boeiend, eigenlijk was het best wel saai fietsen en ook het landschap is vrij vlak en kaal. Geen spectaculaire beklimmingen, afdalingen of vergezichten .
Vroeg in de middag was hij al gesetteld op de Gemeente camping van Ferrara en die stad is hij 's middags ook nog wezen bekijken: een hele mooie oude stad. De temperatuur schommelt rond de 30 graden, met af en toe een fikse zomerse bui.
Van de enorme hittegolf in midden - en zuid Italië ( evenals in Turkije en Griekenland) met temperaturen van rond de 40 graden, wist hij niets af.Nu dus wel want we hebben even telefonisch contact gehad in verband met het vervroegen van de terugvlucht. Herman verwacht dat hij volgende week woensdag ( 4 juli) al in Rome zal zijn en ik ga proberen de al geboekte retourvlucht van 11 juli, naar een eerdere datum om te zetten.

« ...O Ferrara,
Quando più i duchi fra le mure tue
Dimoreranno, decadrai e i tuoi
Palazzi senza vita non saranno
Che ruine sgretolate, e la ghirlanda
Di un poeta sarà la tua corona
Unica... »
(George Gordon Byron, Il Lamento del Tasso)

Geen idee wat hier allemaal staat, het lijkt mij een gedichtje over Ferrara.

Vandaag 75 km gefietst

Totaal aantal fietskilometers : 1775 km.

• 28 Juni 2007 - 07:00

KariniV,Dees, Carla:

He Herman! Niet zo snel fietsen hoor, straks wordt er nog verwacht dat je eerder komt werken....
    Om kosten te besparen een tip: gewoon terug fietsen!
    Doe je best en vooral genieten (van Rome).
    groetjes van je collegaatjes:
    Karin i. V., Desiree en Carla

• 28 Juni 2007 - 09:47

André:

Ha die Herman,

Schiet eens op met fietsen, ik wil een dienst met je ruilen!!!

groetjes André

• 28 Juni 2007 - 09:48

Marieke:

Ha herman,

Dit is niet volgens de planning. Je fietst te hard!! Geniet ervan, tot snel!

groetjes marieke