Toeristische rondrit Hakone - Reisverslag uit Tokio, Japan van Herman - WaarBenJij.nu Toeristische rondrit Hakone - Reisverslag uit Tokio, Japan van Herman - WaarBenJij.nu

Toeristische rondrit Hakone

Door: Karin en Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

28 September 2018 | Japan, Tokio

Vandaag hebben een toeristisch uitstapje gemaakt.  Helaas was de start wat ongelukkig, doordat ik de treinpas vergeten was mee te nemen en daar pas achter kwam toen we Tokio station binnen liepen. Uiteindelijk bracht de Shinkansen ons naar Odawara. Hier begint een toeristisch rondje in de bergen.  Achtereenvolgens,  een bus, een piratenschip, twee kabelbanen,  een tandradbaan en dan nog twee boemeltjes. Ondertussen klim je naar 1000 meter. Onderweg ga je over een groot meer, kom je in een vulkanisch gebied (beroemd om zijn zwart geblakerde eieren) en vanaf het hoogste punt hadden we ook nog eens zicht op mount Fuji. Al met al een hele mooie dag, in de bergen, met heel mooi weer.
Wachtend op onze trein konden we genieten van meerdere Shinkansens, die met 300 km/h door het station vlogen, wat een imposant gezicht.
De dag sloten we af met een maaltijd ramen (een noedel soort) in een authentiek restaurant, waarbij je buiten bij een automaat kiest en betaald.

Het mooie weer lijkt eventjes voorbij, want een super tyfoon is vanuit  het zuiden onderweg naar Japan en volgens de berichtgeving hebben wij er het weekend  last van.

Wat voor aparte dingen hebben we vandaag weer meegemaakt?  Misschien waren dat de enorme rijen bij de ijsverkoop (zo'n honderd personen), of was het vreemd dat Karin, altijd gek op eieren, toch niks zag in een eier-ijsje, of was het toch die man van middelbare leeftijd die in de trein ongegeneerd zijn keiharde manga porno zat te lezen.

(n.b. Er staan foto's bij de vorige twee verhaaltjes)

• 28 September 2018 - 12:19

Karel Van Schie:

Hoi Karin en Herman,

Ik lees met veel plezier jullie reiservaringen in het verre Japan.
    Wat een belevenissen.

Nog fijne vakantie.

Groet emile en karel

• 28 September 2018 - 13:02

Lotte:

Hallo lieve papa en mama,

Zo dat is niks voor jullie om iets te vergeten, gelukkig is alles zo goed geregeld daar. Ik hoop dat jullie niet veel erge dingen maken met de tyfoon.
    Geniet nog van jullie heerlijke vakantie !

Liefs, Lotte

• 28 September 2018 - 19:34

Joke Eilers :

Herman,wat kan je goed beschrijven wat jullie tegenkomen. Geweldig om te lezen,dankjewel.