Osaka - Reisverslag uit Osaka, Japan van Herman - WaarBenJij.nu Osaka - Reisverslag uit Osaka, Japan van Herman - WaarBenJij.nu

Osaka

Door: Karin en Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

08 Oktober 2018 | Japan, Osaka

Vanmorgen kwart over 6 was de vuurceremonie afgelopen en hebben we de tijd tot het ontbijt gevuld met internetten en lezen, helemaal zen inmiddels of.......helemaal brak van het slechte slapen?
Om 10.00 uur met de bus terug naar de bewoonde wereld en uiteindelijk stonden we om ongeveer 12.00 uur al bij ons volgende hotel, in Osaka. Voor inchecken was het nog te vroeg maar de grote rugzakken konden we alvast daar achterlaten.

Het is schitterend weer dus zijn we een flink stuk Osaka in gewandeld naar Umeda skybuilding en daarvandaan met de trein naar de wijk Shinsekai. Deze wijk is geïnspireerd op zowel Parijs als New York en heeft zijn eigen Eiffeltoren: de Tsutenkaku toren. Deze heeft een stalen constructie van 103 meter hoog en is het symbool van de stad.
In Shinsekai vind je het belangrijkste entertainment district van Osaka met veel gokhallen, goedkope  restaurants en schimmige theaters. Een vrolijke en kleurrijke straat, heel bijzonder allemaal.

Daarna terug naar het hotel, ingecheckt en heel erg uitgerust.

Morgen naar Hiroshima