Tweede dag in Kioto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Herman - WaarBenJij.nu Tweede dag in Kioto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Herman - WaarBenJij.nu

Tweede dag in Kioto

Door: Karin en Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

04 Oktober 2018 | Japan, Kyoto

Vandaag een hele leuke dag, ondanks de regen. Om Kyoto te ontdekken hebben we een dagkaart voor de bus gekocht, de eerste puzzel was het uitzoeken hoe het bus-netwerk in elkaar steekt. Er zijn heel veel mogelijkheden en deze zijn niet altijd even duidelijk voor ons.

De eerste busstop was bij de indrukwekkende en mooie gouden tempel (Kinkaku-ji), deze ligt in een bosachtig gebied met mooie aangelegde tuinen. Al gauw bleek dat we niet alleen waren. Een enorme massa mensen werd op vakkundige wijze rond gepompt, éénrichtingsverkeer dus allemaal dezelfde kant op en tussendoor foto's en vooral selfies maken.

De volgende busstop was het begin van een lange wandeling door toeristisch Kioto. We lieten ons afzetten in de buurt van de zilveren tempel (Ginkaku-ji), het bijzondere hier waren vooral de aangeharkte zen tuinen met mooie figuren en sculpturen in zand vormgegeven. De rest van de route zouden we wandelend door brengen. We begonnen "philosopher's path" een mooi wandelpad langs een oud kanaal, vooral bekend door de kersenbloesem in het voorjaar. Aan het eind van het pad slingerden we van de ene tempel naar de andere, om uiteindelijk in de oude Gion wijk uit te komen. Een hele wijk vol met oude huisjes, een ideale plek om de mooiste foto's van jezelf in je gehuurde kimono te laten maken. Het zag hier dus letterlijk zwart van de meisjes in de traditionele kimono.

Het einddoel de "Kiyomuze-dera tempel" hebben we niet bereikt, deze tempel staat volledig in de steigers en we hadden trek. De dag sloten we af in een door onze WhatsApp-gids (Robin dit keer) aanbevolen Tonkatsu-restaurant (een heerlijk stuk rundvlees in soort paneermeel jasje, maar dan veel lekkerder)

Aparte dingen vandaag; hebben ze hier "gespleten sokken" voor de sandalen, blijkt dat de tuinman gespleten kaplaarzen heeft. Bij de bussen van Kioto stap je achterin en verlaat je deze aan de voorkant, waarbij je gelijk afrekent bij de chauffeur.

• 04 Oktober 2018 - 18:36

Carla:

wat fijn dat jullie toch op reis kunnen gaan!! Geniet met volle teugen