Tokio, tonijn, regen en electronica - Reisverslag uit Tokio, Japan van Herman - WaarBenJij.nu Tokio, tonijn, regen en electronica - Reisverslag uit Tokio, Japan van Herman - WaarBenJij.nu

Tokio, tonijn, regen en electronica

Door: Karin en Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

25 September 2018 | Japan, Tokio

Na het stevige japanse ontbijt, togen we naar de beroemde Tsukiji vismarkt. 's Ochtends vroeg wordt hier heel veel vis verhandeld, vooral de tonijn verkoop is een toeristische geliefde attractie. Aanmelden moet je midden in de nacht en er zijn maar een beperkt aantal plaatsen. Tegen de tijd dat wij arriveerden was men volop aan het opruimen, zagen we voornamelijk voor ons onbekende vis en schaaldieren en werd nog een enkele tonijn met een mega mes vakkundig aan stukken gesneden. Rondom de visafslag zijn nog wat winkels waar de zee-producten verkocht worden.

We bezochten de Tsukiji Honganji tempel naast de vismarkt en toen begon het te regenen en wat kan er in Tokio een hoop water naar beneden komen. Uit pure ellende doken we eerst een (veel te dure) shopping mall binnen, daarna wat gegeten in Tokio station en toen nog maar een shopping mall net buiten Tokio station bezocht, waar we vanaf de zesde etage een prachtig uitzicht hadden over alle treinsporen en de Shinkansen-treinen.

Onze WhatsApp gids (Sanne) adviseerde onder deze weersomstandigheden, de planning om te gooien en de winkels van Akihabara te bezoeken. Deze "electric town" is volledig gevuld met vermaak voor de nerd; computers, anime, manga, spelhallen, restaurants en café's met lieftallige meisjes. We hebben hier wat tijd doorgebracht en bezochten een enkele winkel en speelhal.
Enkele hoogtepunten zijn; de pachinko hal met zijn oorverdovende kabaal van de speelautomaten (pachinko is niet uit te leggen, ff googlen levert meer kennis op), het fanatisme van de spelers in de SEGA hal was ook ongelooflijk.
Het meest bijgebleven is echter wel de winkel, waar op de begane grond onschuldige DVD's verkocht werden en naarmate we hoger kwamen de hoeveelheid DVD's toe nam en de porno en hulpmiddelen steeds grover werden. We zijn niet hoger gegaan dan de 3e etage (van de 6), meer konden we niet aan.

Op weg naar huis heerlijke sushi gekocht in de supermarkt, eten op de hotelkamer, hoeven we daarvoor de deur niet meer uit (de regen in).

We hebben vandaag ook weer wat bijzondere ervaringen tot ons genomen, zoals de man van middelbare leeftijd die voor de tempel op vier telefoons tegelijkertijd Pokémons aan het vangen was, een spel dat hier trouwens nog veel gespeeld wordt. Het gebruik van het japanse toilet is ook een ervaring, zeker als je geluidjes aan kunt zetten om je bezigheden te camoufleren. De vele cutely dressed dienst-meisjes die je op straat proberen te verleiden tot een cafe bezoek.

• 25 September 2018 - 15:03

Joke Eilers :

Herman,wat geweldig omschreven. Eva heeft nog wat finesses toegevoegd waardoor we het helemaal voor ons zagen. Tot de volgende keer

• 25 September 2018 - 15:59

Lia:

Had graag jullie gezichten willen zien op de derde etage...hilarisch! Hopelijk geen regen morgen en ik kijk nu al uit naar je volgende verslag

• 25 September 2018 - 17:49

Tineke:

Een porno-flat!!!! Bizar toch?
    Hier op de buis Japans zakenleven met verplicht 60 uur per weer werken. Vanuit management opgelegd alcohol misbruik en niks jobhoppen.... wat een volk? Maar wonderschoon die historie... veel plezier en Eetse !

• 26 September 2018 - 05:31

Frans En Jacqueline:

Da's makkelijk zo'n Whatsapp gids! Heel leuk om te lezen allemaal, wat een bijzonder land. Veel plezier en groetjes van ons.

• 27 September 2018 - 11:27

Yolande:

Dus geen souvenir voor mij van 6 etage :( ?
    Mooi verslag!