Nikko, tempels - Reisverslag uit Tokio, Japan van Herman - WaarBenJij.nu Nikko, tempels - Reisverslag uit Tokio, Japan van Herman - WaarBenJij.nu

Nikko, tempels

Door: Karin en Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

26 September 2018 | Japan, Tokio

De Shinkansen en daarna een lokaal boemeltje brachten ons, in anderhalf uur tijd, naar Nikko.
Nikko is een toeristische trekpleister en een plaats van groot historisch belang, de tempelcomplexen hier zijn erkend als Unesco Werelderfgoed.
Na een stevige wandeling door het  stadje kwamen we bij het Shinto tempelcomplex. Wij bezochten er de Tosho-gu tempel, beschouwd als 1 van de mooiste van Japan. Dit heiligdom bestaat uit meer dan een dozijn gebouwen die verzameld staan in een prachtig bos. Ontelbare houtsnijwerken en grote hoeveelheden goud werden gebruikt om de gebouwen te verfraaien. Ook zagen we daar de meest gefotografeerde brug van Japan; de rode Shinkyo brug uit 1636.

Van het tempelcomplex liepen we naar Kanmangafuchi Abyss, een bijzondere uitstalling van boeddha-beelden met rode mutsjes en slabbetjes gewoon naast een bosweg die langs een woeste rivier loopt.

Met de trein bereikten we weer, het nu natte, Tokio.

Bijzonderheden van vandaag: overal zijn schone toiletten te vinden, vandaag heeft Karin zelfs 2 x de ervaring gehad van een voorverwarmde wc bril.
Disney-achtige melodietjes klinken in de trein voorafgaand aan een deursluiting en  dienstmededeling.
De hulpvaardigheid van de mensen: een heer ruilt zijn plek, zodat we naast elkaar kunnen zitten en tijdens het avondeten (natte curry noodels met stokjes eten) was een medegast waarschijnlijk bang dat Herman teveel zou knoeien en kwam hem natte servetjes brengen.

(Foto's uploaden geeft nu even problemen)

• 26 September 2018 - 11:23

Monica:

Geweldig weer jullie verhalen te lezen! Het blijft een wonderbaarlijk land. Maar dit land staat bij mij hoog bovenaan het lijstje. Lieve groet vanuit een zonnig maar winderig Ibiza

• 26 September 2018 - 13:36

Marjo:

Verheug me iedere dag weer om over jullie belevenissen te lezen.

• 26 September 2018 - 17:38

Joke Eilers :

Herman,met jou beschrijving mis je de foto's niet eens!