Kanazawa - Reisverslag uit Kanazawa-shi, Japan van Herman - WaarBenJij.nu Kanazawa - Reisverslag uit Kanazawa-shi, Japan van Herman - WaarBenJij.nu

Kanazawa

Door: Karin en Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

02 Oktober 2018 | Japan, Kanazawa-shi

Vandaag hebben we een relatieve rustdag, we blijven wat langer liggen en verlaten pas om tien uur de hotelkamer om in het station te gaan ontbijten. Een smakelijk frans ontbijtje met een japans tintje. Na zeven dagen rijstballen ontbijt een welkome afwisseling.

Een wandeling van 3,5 kilometer bracht ons naar Kanazawa castle en zijn ongelooflijk mooie japanse tuinen. De Kenroku-en tuin is hier erg beroemd en geldt als één van de drie mooiste tuinen in Japan. Hier konden we heerlijk rond lopen en genieten van de rust en schoonheid. Als we even silstaan, komt gelijk een hoogbejaarde en uiterst vriendelijke vrijwilligster ons allerlei details van de tuin vertellen. Bijzonder is hier dat  sommige bomen zo oud zijn dat zij ondersteuning krijgen van, soms wel hele, dikke, lange palen. Op verschillende plekken in de stad zagen wij vandaag tuinmannen met veel toewijding bomen en takken modeleren (dennen-naalden epileren).

De volgende stop was de geisha wijk, een historisch deel van de stad (gespaard gebleven tijdens de amerikaanse bombardementen), met vooral veel mooie oude gebouwen. Hier lopen naast veel toeristen, ook de nodige als geisha verklede meisjes. Op weg naar het hotel passeerden we de Omi-chi markt, voornamelijk een voedsel markt, met weer heel veel onbekende groenten en zeedieren waaronder mega grote krabben.

Opvallend vandaag waren zeker de mannen die met heel veel toewijding de naaldbomen aan het snoeien waren, maar ook het nieuws dat er aan het eind van de week weer een super-tyfoon, genaamd Kong-Rey, naar Japan of Taiwan onderweg is.