Fushimi Inari en Nijo castle - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Herman - WaarBenJij.nu Fushimi Inari en Nijo castle - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Herman - WaarBenJij.nu

Fushimi Inari en Nijo castle

Door: Karin en Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

06 Oktober 2018 | Japan, Kyoto

De belofte voor vandaag was heel veel regen en daarom besloten we maar om zo vroeg mogelijk  op pad te gaan en dan hopen dat we voor de toeristen-golf (en hun paraplu's) de "Fushimi Inari Taisha" gezien zouden hebben. Dit tempelcomplex ligt op een berghelling en het heiligdom is vooral bekend vanwege haar galerijen, die worden overdekt door duizenden scharlakenrode torii (poorten), die allen zijn gedoneerd door personen, families of bedrijven. Het voor onmogelijk gehouden lukte zo waar: foto's van de galerijen zonder toeristen. Deze werden opgehouden door de Instagram meisjes, die met hun selfies wilden laten zien hoe fijn ze het hadden. Ducklips, linkerbeen omhoog en haar goed dan foto maken, oh niet goed genoeg, dit ritueel dan nog maar een keer of drie. Zo stroopte de mensenmassa op en konden wij mooie lege gallerijen fotograferen.

De trein bracht ons via Kioto-station terug naar Nijo-station, alwaar we het bijzonder Nijo-castle bezochten. Een mooi groot complex, met in de gebouwen de meest mooie japanse muurschilderingen. Grappig detail, in Japan hebben nooit tijgers geleefd, alle tekeningen en schilderijen, die we hier zagen, zijn gebaseerd op chinese tijger afbeeldingen en tijgerhuiden.
Het kasteel en de rondom liggende tuinen zijn weer van een ongelooflijke schoonheid.

De temperatuur en de luchtvochtigheid zijn erg hoog en we besluiten in het hotel bij te komen, net als we binnen zijn is er een enorme wolkbreuk.

(Helaas lukt het uploaden van de foto's weer eens niet)

• 06 Oktober 2018 - 05:02

Marjo:

Iedere dag weer leuk om over jullie belevenissen te lezen.
    Geniet er maar van.
    Groetjes

• 06 Oktober 2018 - 17:29

Frans En Jacqueline:

Lieve Herman, van harte gefeliciteerd met je 60e verjaardag en nog vele gezonde jaren toegewenst! Wat een prachtige plek om het te vieren...., we komen even langs (-;