Tokio, eerste dag. - Reisverslag uit Tokio, Japan van Herman - WaarBenJij.nu Tokio, eerste dag. - Reisverslag uit Tokio, Japan van Herman - WaarBenJij.nu

Tokio, eerste dag.

Door: Karin en Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

24 September 2018 | Japan, Tokio

Na een lange nacht slaap inhalen, was het goed ontbijten met een japans ontbijt. Dit ontbijt bestond uit twee gevulde rijstballen, japanse omelet en miso-soep. Een goede start dus voor een dag Tokio bekijken.

Met de trein zijn we naar Shibuya gegaan, hier ligt de beroemde Shibuya-crossing, een kruispunt waarbij er van alle kanten heel veel mensen tegelijk oversteken. Op de gebouwen hangt het vol met reclame-uitingen, waarbij de videoschermen ook nog eens een enorme hoop lawaai produceren. Vanuit, de op de eerste etage gelegen, Starbucks hadden we, met koffie, een mooi uitzicht op de gekte.
Een stukje hier vandaan ligt het Yoyogi-park, een oase van rust in deze overbevolkte stad. Hier zijn wat wandelaars, fietsers en mensen die piknikken. Naast het park ligt de, in de bossen gelegen, Meiji-Jingu shrine, een hele mooie tempel in 1920 gebouwd ter ere van het keizerlijk paar.
We vervolgen onze weg en kwamen in de gekte van de winkelwijk Harajuku, met als bekendste straat de "Takeshita street". Een straat zo druk, dat je er bijna over de koppen kunt lopen, met vooral heel veel veelkleurige  snoep- en ijswinkels.
Een korte treinrit en wandeling bracht ons bij het Tokyo Metropolitan Government building, vanaf de 45ste verdieping heb je hier een geweldig uitzicht over de enorme stad.

Wat is er zo bijzonder aan Japan? De drukte, de beleefdheid, het gebuig (zelfs van de liftboy, als de liftdeuren sluiten), de enorme lappen tekst die caissières uitbraken, waar we geen bal van snappen. Of zijn het de vrachtwagens, met posters van de meidengroepen, die heel erg luid hun muziek afspeelt, de ambulances, die naast (rode i.p.v. blauwe) licht- en geluidssignalen ook nog eens wat (electronisch) roepen. Ik weet het niet, maar vind het allemaal wel heel bijzonder.

• 24 September 2018 - 08:08

Sanne:

Erg leuk weer om te lezen :-) Wat staat er vanavond op het menu?

• 24 September 2018 - 08:15

Marjo:

Geweldig om jullie verhaal te lezen wat zal de stilte straks oorverdovend zijn.

• 24 September 2018 - 08:24

Eva:

Hey Herman,

Wat leuk om dit te lezen heerlijk ik waan me helemaal terug in Japan. Wij hebben een dag precies hetzelfde gedaan

• 24 September 2018 - 18:30

Joke Eilers :

Herman,heerlijk om te lezen. Ga verder genieten en schrijf het op je blog